05 februari 2009

Göteborg OCH Malmö!!!

Tjoho! Jag ska på melodifestivalen i Göteborg i helgen. Det har varit klart sedan länge. Men idag fick jag även biljetter till Malmö!!! Hade klart varit absolut roligast att få komma till finalen i Globen - men nu blir det ju party två gånger!! :-)

Mitt enda problem med Göteborgsfesten är nog Caroline af Ugglas. Det är INTE min favorit. Annars har jag nog inga större problem med det startfältet. Startfältet i Malmö, är enligt min smak, lite sämre, men det ska bli kul ändå för jag känner så många som ska dit.
Imorgon är det fredag och jag har lovat mig själv att inte bli sur på L en enda gång. Idag blev jag fruktansvärt irriterad när hon ville ha sin napp, gång på gång - men inte vilken napp som helst, utan den med rosa nappband. Och jag hade inte koll på var hon gjorde av den varje gång så till slut blev jag så trött på henne. Samtidigt fick jag dåligt samvete över att jag blev sur eftersom jag kanske inte varit tillräckligt uppmärksam på L under kvällen. Men imorgon ska det bli myspys och lek hela dagen (efter jobb och dagis), bara L och jag. Vi ska hem till svärmor på middag först och sedan blir det mys i soffan. Imorgon är det fredag!

4 kommentarer:

Potatishäxan sa...

Jag är inte alls avundsjuk :-P
Jag blir alltid lika överraskad att det är dags för melodifestivalen och då är biljetterna slut sen flera månader. KRAM

Tant Janet sa...

Vad kul!!!! Jag vill också gärna se detta live. Själv missar jag deltävlingen i morgon då vi skall ut och äta med släkten. Men det blir skoj det med.
Hoppas att det blir PARTY då!

Anonym sa...

Åh va roligt :) hoppas ni får en mysig helg!
Kram

Caty sa...

Kul med en like! Jag ska också se Melodifestivalen live 2 gånger: i Malmö och Norrköping. Jag åker med mina vänner i Melodifestivalklubben! Startfältet i Göteborg är starkt, men jag blev inte så imponerad när jag hörde låtarna idag, trodde de skulle vara bättre men man kanske behöver fler lyssningar. Må bästa låt vinna!