05 februari 2009

Neighbours, everybody needs good neighbours...

I helgen fick vi nya grannar. Så, för att försöka vara trevliga grannar, köpte vi en blomma, samlade ihop lilla familjen igår kväll (lämnade hunden D hemma) och traskade över och ringde på. Vi var artiga, sträckte fram handen och presenterade oss, men det blev bara konstigt.. Jag hoppas att det var så att tjejen/kvinnan (min ålder) som öppnade blev lite förvånad och inte riktigt fann sig, för hon presenterade sig inte ens... Det kändes snarare som om hon var på väg att stänga dörren ett par gånger.. Hennes sambo/make, som tydligen pratade i telefon, stack fram huvudet och handen och presenterade sig, så vi vet vad han heter iaf :-). Det kändes jättesnopet och konstigt när vi stövlade hemåt igen. Tji fick vi för att vi försökte vara trevliga och välkomnande.

8 kommentarer:

CharmKatti sa...

ja det var ett lite märkligt möte.
Men som du säger, dom blev kanske lite överrumplade. Men man kan ju vara lite trevlig ändå. Hoppas det blir bättre!

Såg att du fått in en liten söt tiger! Säkert släkt med min Kalle Apa:-)

Popprinsessan sa...

Hi hi, ja tack för din förklaring med gadgetsen! Förstår inte alls riktigt ännu, får tex inte tigern dit jag vill, men det får vara så här så länge :-)

CharmKatti sa...

Var vill du ha den då?
Vill du ha den högre upp så är det ju bara att flytta den i layouten. Klicka och dra och släpp du vet.

Malena sa...

Vad trist när ni var så gulliga och hälsade dem välkomna!

Ibland förstår man sig inte på folk.

Tack för grattiset! Självklart fortsätter jag att kika runt, men inte dagarna runt som jag kunnat göra nu ett tag...

Ha en bra fredag nu. Och du - Melodifestivalen låter inte helt fel. Du vinkar väl till oss bloggare så att vi ser dig ;-) ;-)

Popprinsessan sa...

Malena, jag ska vinka :-)

Katti, jag kan inte dra i ex tigern som de andra gadgetsen. Tror att det har något med koden att göra, men jag är inte så haj på detta...

Popprinsessan sa...

Jag har lagt in koden under Anpassa, Redigera HTML. Då funkar det bara att lägga in kodsnutten under de vanliga widgetsen. Om jag försöker klistra in koden emellan två, så försvinner det bara.

Har också testat att lägga till en Gadget - Html/JavaScript. Klistrar då bara in koden, men då blir det liksom en tom gadget i kanten.. Fattar inte...

Anonym sa...

Så tråkigt :( men de kanske inte är vana vid trevliga grannar :D

CharmKatti sa...

Märkligt, jag har ju samma och det funkade klockrent.
Prova en annan liten figur då, bara för att testa.