06 januari 2009

Tura, thai & tips?

Nu har jag nästan städat ut julen. Det är alltid kul att ta fram julsakerna, men det är faktiskt ganska skönt att ta bort dem igen. Visserligen är det kanske lite tidigt att göra det redan, men nu börjar jag jobba imorgon och orkar inte ha det hängades över mig. Idag fick jag ju liksom hjälp av maken :-)

Det som är kvar nu är gardinerna i vardagsrummet, orkade bara inte stryka 8 nya gardiner... och julblommorna, men de får står kvar tills de vissnar, och så behöver jag lite nya krukor till köket eftersom jag köpt nya gardiner dit. De går i grönt och jag har haft röda krukor nu under julen. Och så behöver jag en ny liten duk till köksbordet. Och kanske en eller två ljuslyktor :-) Lite för mysfaktorn alltså :-DRingde mina föräldrar för att höra om de ville hänga med ut och äta lite thai ikväll. Vilket de ville, och hux flux så tog de notan :-) Det var inte alls planerat, men de ville bjuda oss på middag istället för att ge oss en blomma eftersom J nu startat upp sitt egna företag.

Idag har jag hunnit med en hel del:
* Tagit en tura, eller rättare sagt så klev vi av i Helsingör och gick en runda till BR leksaker. Sedan tog vi färjan tillbaka igen.
* Städat ut julen.
* Varit och käkat thai.
* Förberett allt som ska med till dagis imorgon.
* Tvättat ett par maskiner
* Kollat (kollar på) "Mamma Mia".
* Stått en stund på steppen framför tv:n.
Imorgon är det dags för jobbet igen och jag är inte alls sugen. Hade gärna varit hemma ett tag till.. men L längtar efter dagis :-D vilket iofs är skönt att höra. Att hon trivs där alltså. Nu är det ny avdelning, utegrupp, som gäller så det ska bli lite spännande. Mycket att tänka på ikväll bara; filt, kudde, vattenflaska, ryggsäck, smörgås, ombyte etc etc.

På tal om något helt annat - L fyller 2 år i februari och det är dags för kalas. Både för stora och små, vi kör ett med familjerna/släkten en dag och så barnkalas med alla kompisar en annan dag. Tror att vi kör lör-sön, så har man allt gjort sedan. Nu till dagens dilemma, jag har börjat fundera på mat till familjekalaset. Skulle så gärna vilja ha något enkelt som man kan förbereda, typ lasagne eller så alltså. Gärna allt i ett, så att man inte alls behöver vara i köket under kalaset. Vet bara inte vad det skulle vara... vill ju ändå att det känns lite kalasigt liksom! Har kört tacotårta ett år och kreolsk gryta ett år. Tips?

Inga kommentarer: