04 januari 2009

Krabba och sovmorgon

Igår var vi på en spontan middag hos några vänner. Det bestämdes under dagen, men visst är det så att spontana grejor ofta blir riktigt trevliga? Hur som helst så blev det värsta skaldjursbuffén med svarta pastaknyten med lax, hummer, krabba, räkor, kräftor, musslor och skaldjurspaté.

Det blev nästan lite för bra. Men det var supergott och det var två goda viner som serverades. Som jag skrivit tidigare är jag inte speciellt glad för vitt vin, men Stürz Riezling Kabinett passade superbra till skaldjur. Lite sött sådär. Det andra var ett rött Zenato Ripassa och det var riktigt smarrigt.


Efter en trevlig kväll skulle vi ta oss hem med buss, och hade kollat upp två olika alternativ. Givetvis missade vi båda... och fick oss istället en promenad på 35 minuter, men det var riktigt skönt. Synd bara att mina skor inte var helt hundra att gå i..

L somnade ganska sent igår och sov ända tills kl 8 imorse. Hon var väldigt mammig coh sa att hon ville sova mer, så hon fick komma in till oss (annars hade maken lovat att ta henne på morgon en så att jag skulle få sova ut :-) ). Efter en stund insåg jag att L inte skulle somna om så J tog med henne ner. Jag övervägde om jag också skulle gå upp, men tanken på att få vila ögonen lite till vann. Nästa gång jag kollade på klockan var hon 11.26!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har inte sovit så länge sedan jag var tonåring - typ!! Fick nästan lite superångest och var duschad, s sminkad och påklädd på bara några minuter. Men det var nog behövligt. Och fördelen med att vara utsövd är att jag har lite fixarenergi!

4 kommentarer:

Tant Janet sa...

Vad härligt det låter! Skönt att få sova ut och härligt med spontana goda middagar. Ha en bra dag!

Anonym sa...

Det är guld värt att sova länge någon gång. Längtar redan till imorgon då det är sista lediga dagen. Just nu är jag bara gäspig och inte alls road av att sitta här. Det händer dessutom ingenting!! Jobbar du eller är kanske ledig till onsdag? kram kram

CharmKatti sa...

Sovmornar är skönt, vi har varit riktigt bortskämda här i jul Den äldsta har sovit till tio typ och 1½ åringen har sovit till runt 8. Nångång även hon ända till 10, men så har det varit en hel del sena kvällar. Spontana middagar är oftast dom som är trevligast tycker jag!

Litenjag sa...

Visst är det skönt att få sova ut ibland!