07 januari 2009

Sömnbrist & sessor

Det gick riktigt bra att komma upp ur sängen imorse. Kanske inte så konstigt (eller jo, kanske?) eftersom jag knappt sovit något i natt. Så är det alltid för mig när jag ex varit ledig och ska börja jobba igen, eller ska ut och resa med jobbet och ska upp extra tidigt eller så. Why? Det är ju då jag behöver som mest sömn! Det är ju liksom inte så att jag har något att vara nervös över och det hade inte varit hela världen om jag ex försovit mig som imorse. Först snurrar alla möjliga tankar i huvudet innan jag överhuvudtaget domnar bort en stund. Sedan vaknar jag hela tiden till och har svårt att somna om, för då börjar diverse tankar igen.. Fast detta är väl ännu en anledning till att jag borde börja träna lite mer...

Det var lite spännande att hämta L på dagis idag, eftersom det var första dagen på i nya utegruppen. Det hade gått jättebra och hon var så glad när jag kom, hon visade mig de nya lokalerna där de äter, hänger sina kläder osv och sedan ville hon knappt åka hem. Efter dagis hade vi både tur och otur när vi stannade till i affären och de varken hade det brödet eller den yoggin jag var ute efter.. Men L ville gärna ha en sån där kula med en liten pryl som man kan ta i en automat. Ni vet, man stoppar i en päng, snurrar på ett vred och plups så ramlar det ner en plastkula med något skräp i. I vår affär så finns et bla en Disneyautomat med PRINSESSORNA. Och de är ju ALLT för L för tillfället!! Hon ville givetvis ha Askungen, men sist fick hon Ariel när hon och pappa J provade på lyckan. Idag försökte jag förklara att det inte alls var säkert att hon skulle få Askungen och när vi fick ut bollen så tyckte jag att det såg ut som Belle. Men - otroligt nog - så var det Askungen! Gissa vem som blev lycklig??
Känner mig faktiskt lite effektiv också. Ibland vet jag inte riktigt var jag får min energi ifrån, för ibland är den totalt frånvarande. Hur som helst så hade jag förberett kalops idag, och medans den puttrade vidare så gjorde jag lammfärsbiffar inför morgondagen. Snacka om att ligga ett steg före när det gäller middagsmaten den här veckan! När jag nu känner mig så jäkla effektiv så är den stora frågan:
Ska jag lyckas få till ett nytt körkortsfoto den här veckan?
(Är ju trots allt nyklippt och allt...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tur med askungen!
Du får boka in en tid i din kalender för att ta foto ;-) Kram

CharmKatti sa...

Men så ambitiös du är!
Och vilken tur att vi inte har sådan automat med disneyprinssor. Då skulle antingen vi vara otroligt osams jag och Lovisa, eller så skulle automaten vara full av pengar och min plånbok tom...