09 oktober 2008

Klädbekymmer & tv-problematik

Nu är det bara en natt till hemma innan avfärd. Men vi får väl hålla tummarna, för förra gången vi var på väg till Asien så fick lilla L astma natten innan och istället för strandliv så blev det en sjukhusvistelse. Och för några veckor sedan när min kära man och jag skulle på wedding-weekend så blev L magsjuk natten innan. Så... det kan nog behövas hållas en del tummar inatt!

Annars känns läget hyfsat under kontroll. Tycker dock inte att det är helt enkelt att packa för lite mer än två veckors semester. Framför allt inte till busungen :-) Men det är inte lätt att packa till sig själv heller. Vet ju inte riktigt hur varmt det är. När jag googlar vädret i Hongkong är det 27-29 grader där nu... Och i Phuket är det 30 grader :-) Kanske skulle satsa på en ny bikini istället för att ta med så mycket kläder...

Tv-tokig som jag är så har jag just insett att jag kan få problem med mina favoritserier nu när vi är iväg. Nytt i-landsproblem, jag vet. Men insåg just att Prison Break börjar igen! Och Greys Anatomy som slutade så spännande! Tja, får väl hoppas att någon av mina kära vänner kan uppdatera mig i vad jag missat :-)

Nehej, nu är det dags för den äckliga geggamojan som ska droppas i mina öron. Sedan hoppas jag somna ganska fort, för det blir en lång dag imorgon med mycket att göra. Hoppas bara att vi kan lösa placeringen på planet till Beijing - för i nuläget har vi inte platser bredvid varandra alla tre...

2 kommentarer:

CharmKatti sa...

Hoppas verkligen att ni kommer iväg friska! Och precis, ta inte så mycket kläder med. Dessutom är det ju superbilligt att lämna in tvätt i thailand.
Ha en underbar tripp!
Hoppas du kommer åt nåt internetcafé så att du kan uppdatera:-)

Anonym sa...

Hej. Helt otroligt att du aldrig lär dig packa. Alltid samma vånda. Men du är som du är ;-)

För övrigt har jag hittat (eller magnus tipsade faktiskt) en site med typ alla serier (engelska) som man kan ladda ner avsnitten. Jag laddade ner 4 greys som inte gått på tv här ännu och det var en fröjd förra helgen att lyxa sig med det. Denna site kan jag tipsa dig om så behöver du inte känna nån oro att du ska missa greys i allafall. Där fanns även prison break så klart.

KRAM Jessica