13 oktober 2008

Otur, bad & krimskrams

Borde väl skriva hej på kinesiska, men jag vet inte hur det stavas, bara hur det låter.. Nee hau! Är i Hongkong med hela lilla familjen utom den fyrbenta. Flygresan gick jättebra med 2,5-åringen (och även för oss vuxna). Vi hade lite otur när vår resa började;

Först var vi superstressade när vi skulle lämna hemmet. Körde stressade till dotterns farmor och farfar där vår 4:e familjemedlem skulle husera under vår resa. Det blev ett quickstop innan vi for vidare till flygplatsen där vi ställde oss på 15-min-parkering (gratis) för att kunna packa ur bilen och checka in. Givetvis tog det mycket längre tid än 15 min, så då fick vi betala en liten peng för det... Och vid incheckningen visade det sig att vi hade övervikt, ganska så mycket också (kan kanske skyllas på att mannen har med sig en hel resväska med reservdelar som ska lämnas hos en leverantör... eller på att vi har med oss 2 paket blöjor....) och fick givetvis betala för det! När vi sedan gick igenom säkerhetskontrollen så plockade de vårt batteri till den bärbara dvd:n. Det hör till saken att det var ett externt batteri så att vi kunde ladda upp dvd, som annars är paj... Jaha, det var den barnvakten det! Typiskt, det var inga problem när vi reste till Grekland i somras, men, men...

Men sedan vände turen och vi lyckads byta till oss tre säten ihop på planet, L var som sagt jätteduktig och sov större delen av resan och allt flöt på bra. Hotellet är fint och igår roade dottern och jag mig med att bada/busa i poolen och leka på hotellets lekplats. Någon shopping var det inte tal om då det närliggande "shopping mallet" bestod av utomhusstånd som sålde krimskrams samt matställen. Men då sparar jag ju de pengarna!

Ikväll ska L och jag ta en buss och möta upp maken som jobbar och då blir det kanske lite shopping. Vi ska ev gå och kika in hos en juvelerare som maken alltid handlar hos när han är här :-) Är lite sugen på ett armband faktiskt ;-)

1 kommentar:

CharmKatti sa...

Gu så trist det låter att se och uppleva Hongkong;-)
Hoppas verkligen att du får till lite shopping, för det är ju livsviktigt:-)