01 november 2019

Spontanmiddag, Halloween & sällskapsspel

Det är ju lite knepigt det här med att fira Halloween i Sverige! Ingen vet vilken dag man ska gå och det är kanske inte så konstigt eftersom det är en amerikansk tradition och inte en svensk egentligen. I USA firas det ju alltid den 31 oktober men eftersom det kan vara mitt i veckan och det inte är en helgdag i Sverige så har det nog mer blivit fredagen efter här. Idag alltså! Vi får väl se om det kommer några Trick or treatande barn ikväll, eller om alla var ute igår (fast ingen kom hit och knackade på iaf). Våra ska iaf ut en stund och kolla läget i området :-)

Annars står det en liten Halloweenmiddag med vänner på agendan. En trerätters som inte alls är läskig utan förhoppningsvis kommer det att smaka gott!


I tisdag hade vi också middagsgäster på en spontanmiddag och spelkväll! Så härligt att kunna bjuda hem nära och kära mitt i veckan, vilket vi aldrig gör en vanlig arbetsvecka, men eftersom barnen och jag har höstlov så passade vi på.

Och så roligt att spela spel! Nu börjar det bli enkelt för nu kan barnen vara med och spela många "vuxenspel" också så då blir det en helt annan gemenskap. Det värsta är att barnen oftast är bättre så det gäller att vara på alerten, ha ha!

3 kommentarer:

carro sa...

Jag har fått lära mig att det är den 31 oktober som gäller ovarsett dag.Men vi kommer att ha lite firade här hemma i morgon i stället.Vad mysigt med att kunna bjuda hem lite vänner och ha spel kväll mitt på vardagen

Amanda Kanterfors sa...

Jag gick inte ut igår och trick or treatade jag stannade inne och åt godis och kollade på skräckfilm. Hoppas middagen var god :)

Therese sa...

Så mysigt! Här kom barn och gjord bus eller godis både på torsdag och fredag, så det gäller att vara redo fler dagar ;-D Ha en riktigt härlig söndag! KRAM