24 september 2019

Blickar framåt mot hösten

Nu börjar hösten komma och det känns ok på något sätt, tycker jag. Nu är jag förberedd på höst. Eller, inte förberedd, för jag har inte gått igenom våra garderober, men jag är förberedd på själva stämningen.

Så länge det inte är regn hela dagarna så är det ok. Ser liksom lite fram emot kvällar med tända ljus, en kopp te och något seriemaraton.


Ser inte lika mycket fram emot doften av blöt hund, som lätt kan förekomma under hösten :-)

Och funderar lite på hur jag ska våga mig ut på tidiga morgonpromenader med viktväst och fluffig fyrbent familjemedlen när det blir mörkare och mörkare och mannen - som är mitt "vanliga" morgonsällskap sedan några veckor tillbaka - kommer att tillbringa en del tid i USA och Kina. Den fluffiga fyrbenta är liksom inte så avskräckande, men samtidigt är kanske inte halv sex på morgonen den tiden då det sker så många överfall :-)

17 kommentarer:

Pärla sa...

Åh jag känner mig inte alls så pepp på hösten och blöt hund haha! Gillar inte heller att gå själv i mörkret men det går bog bra

Jennysvardag sa...

Tända ljus i höstmörkret ser jag också fram emot. Vilken fin fluffig vän du har, kan tänka mig att blöt hund inte lockar så mycket. Hoppas att du vågar dig ut på morgonen med din fluffiga hund :)

www.nouw.com/yasminegill sa...

Åh ja hösten är mysig fast inte när det regnar
Särskilt te och mysiga höstkläder och mysa inomhus - finns mkt bra med hösten. Ha en fin kväll kram

Paulina sa...

Hösten är här! Började denna höst med en trumhinna som gått sönder! Vilket ej är kul!
Bläää doften av blöt hund är nog det värsta jag vet haha! Verkligen vidrigt hihi!
Sov gott och hoppas du får en toppen dag imorgon 💜

Lillfoppan sa...

Ja hösten börjar verkligen komma hitåt nu, brr så kallt det redan har blivit ute. Hoppas dina morgonpromenader kommer gå bra i höstmörkret!

Mina sa...

Tända ljus, te och serier låter underbart. Då kan även jag stå ut med hösten ❤

carro sa...

Jag tyckte att det var mysigt på något sätt och vis att gå på hund promenad i mörkret när vi hade hund.Ja lukten av blött hund är inget jag saknar direkt.Vad arbetar mannen med om man får vara lite nyfiken?

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★ sa...

Den känslan du har för mörk morgon har jag för kvällar. Det är verkligen nackdelen med höst och vinter, det blir onekligen läskigare att vara ute så fort det blir mörkt. Tänkte på det idag när jag gick strax efter 20:00 på kvällen. Snart ställs klockorna tillbaka och då kommer det att vara rejält mörkt där vid 20:00. Det är läskigt :/. Fördelen för dig är ju då att det blir lite ljusare på morgonen i alla fall :). För när man stället tillbaka klockan går man upp en timme senare blir lite ljusare en stund då :).

TwinMom.se sa...

Finns inget bättre än hösten! Är dock glad att jag inte har hundar som luktar så där blöt hund som många andra under denna tid på året!

Hannas krypin sa...

Jag är pepp på hösten men inte blöt hund, haha. Inte för att jag har en hund men blöt hund vet jag hur det luktar. Jag har också svårt för att komma ut när det är mörkt. Inbilllar mig allt möjligt hemskt....

Emma sa...

Åh jag älskar hösten och är såå redo för den att komma på allvar hahah

Inne hos Ina sa...

Hösten är så mysig. Jag gillar till och med när det luktar blöt hund, haha.

Amanda Kanterfors sa...

Jag håller med dig det är höst nu och det är okej. Så länge det inte regnar ja. :) Jag hade gärna följt med dig på hundpromenader :)

Wifeey sa...

Ska bli mysigt med hösten men så långt ifrån redo haha
Vill ha sommar ett tag till :D

Amanda malmflod sa...

Jag är helt förtjust i hösten då man kan mysa ner sej och tända en massa ljus🤗 otroligt fina bilder du tagit

tess@live.se sa...

Jag hade gärna haft lite mer sommar och värme, men det är en viss charm i hösten också, finns en del ser se fram emot trots allt. Ja blöt hund är ingen vidare, vi har en liten chihuahua som inte gillar det blöta kalka och vill knappt gå ut när det regnar.

Michaela sa...

Det enda tråkiga med hösten är just mörkret tycker jag. Men jag gillar alla vackra färger på träden 😊