04 oktober 2019

Concerts coming up

Vi är ganska "kända" för att ha fulltecknade kalendrar och det gör kanske inte saken lättare när vi bokar upp oss nästan ett år i förväg... Det är egentligen INTE min grej att göra det - meeeen, när Celine Dion kommer till Sverige får man ju göra ett undantag!!

Bild lånad från Friends Arena

I augusti 2020 ska maken och jag gå och se/höra Celine Dion i Stockholm, tjoho!! Maken lyckades knipa finfina platser också, så jag längtar redan :-)

Fast vi har faktiskt varit på en Dion-konsert en gång tidigare. 2013, när vi var i Las Vegas, såg vi Celine Dion på Ceasars Palace. Det var så klart häftigt och det ska bli spännande att se vad som förändrats på 7 år, ha ha!

En annan artist med grym pipa som jag gärna hade sett live är Whitney Houston - vilket ju av förklarliga skäl är omöjligt! Har sett dokumentärer med henne där man ser henne på scen och OMG vad hon tog i och jobbade med hela kroppen, bara för sången! 

Har du någon/några artister du gärna skulle vilja se live?

Mycket konserter nu, för imorgon ska J & jag gå och se Sanna Nielsen. Också en tjej med fantastisk röst :-)

20 kommentarer:

https://nouw.com/jenny8816 sa...

Wow, vilken upplevelse :) Henne hade jag också velat se. Min stora idol när jag växte upp. Kram

Emschen sa...

Oh Celine Dion, vilken drömkonsert!
Den konsert som ligger mig varmast om hjärtat är Bon Jovi i Göteborg för ca en miljon år sedan.
Elviskonserten i Köpenhamn år 2000 var också väldigt häftig.
Vi som 90-talet i somras väckte massa minnen, skitkul!
Just nu är det nog P¡NK som står högst upp på önskelistan. Vilken otrolig artist hon är.

Emma sa...

Åh vad roligt för dig! Jag tänkte köpa biljetter till mamma men tyckte dom var allt för dyra tyvärr

Anna sa...

Åh detta hade verkligen varit en dröm för mig!! Måste kolla upp priser 😊❤️

Lillan Kind sa...

Men wow! Jag skulle också kunna boka upp mig ett helt år i förväg för att få se Celine Dion!😄 Får kanske ta och kolla upp biljetter!😄 Jag har aldrig sett henne live, så vilka lyckostar ni är som får se henne för andra gången!😄 Whitney Houston hade jag också gärna vilja se! Hon hade en av de vackraste rösterna som någonsin har funnits. Min dröm annars var att se Michael Jackson, men det är ju också omöjligt.

Fnulan sa...

Jag såg faktiskt Celine i Köpenhamn för en massa år sedan, tror det kan ha varit 97 eller nåt. Jag har sett min bästa konsert när vi såg Justin Timberlake faktiskt, SÅ bra!!

Becka Lindhe sa...

Det är en konsert jag också vill se, hon är ju så grym!!!
Ska allt se till vad en biljett kostar och kanske önska sig det i födelsedagspresent/julklapp! ^^

Mina sa...

Åh vad härligt. Celine Dion sjubger fantastiskt. Får nog övertala chefen att jag definitivt måste jobba då 😀

Anna sa...

Wow, så häftigt! Kan tänka mig att hon är magisk att få se! Ett band som står väldigt högt på min lista att få se live är Coldplay ☺️

Fibrolivet sa...

Jag älskar att gå på konserter och jag har önskat mig biljett till Bryan Adams i julklapp så det hoppas jag få. Har en vän som älskar Celine Dion hon har sett henne flera gånger bl.a. i LasVegas

carro sa...

Som jag har förstått det så gäller det att vara snabb med att köpa biljetterna innan dom tar slut.Jag skulle nog med största sannolikhet slarva bort biljetterna.

Sofie sa...

Så häftigt, henne hade jag också kunnat tänka mig se 🙂

Madde sa...

Lite avundsjuk är jag faktisk. Hon är grym den kvinnan.

Michelle sa...

Va kul att gå på Celine Dion konsert jag personligen
tycker hon har världens vackraste sångröst . En naturbegåvning
Hon va min idol som tonåring och älskade att sjöng till Titanic 💕

Amanda Kanterfors sa...

Vad häftigt att ni har sett henne i Ls Vegas det måste ha varit en riktig häftig upplevelse. Hoppas konserten blir lika bra nästa år :)

Fröken Rödlök sa...

Kompisen ville köpa biljetter till henne men hörde att de var sjukt dyra på flera tusen. Synd. Vad skoj med Sanna Nielsen.. Henne har jag sett uppträda i en kyrka när hon sjöng julsånger. Så magiskt.

Bland Kastruller och Vinglas sa...

Skönt att fler än vi har fulltecknade kalender...fast denna helgen är något lugnare, vilket är så skönt. Det är ju så roligt att hitta på saker, så det blir lätt mycket.
Kul i alla fall att ha något att se fram emot. Just nu väntar vi på en konsert i November med det danska rockbandet DAD som kommer till stan. Någon jag skulle vilja se igen är Pink Floyd som jag såg 1989, det var nog mitt livs konsert.

Kram Kajsa

jessica burman sa...

åh vad kul, green day skulle jag vilja se :) <3

Åse sa...

Vad roligt att gå och se henne. Hon har sån röst 😍

Yela sa...

Men åh så himla roligt! Hon är ju så otroligt duktig 😃