31 oktober 2019

Svar på frågor - del 2

Sista dagen i oktober. Vad hände där liksom?!?

Tänkte försöka besvara ytterligare några av frågorna som jag fick här för ett tag sedan. De första frågorna & svaren kan ni läsa här.

Moa frågade vad jag skulle vilja göra om jag var barn igen.
Det fanns en grej som jag länge ville göra, som jag aldrig vågade göra som barn - och det var att vara i ett bollhav :-D Det fick jag dock göra på en ledningsgruppsträff en gång för många år sedan så det är jag nöjd med nu. Men minns fortfarande att det fanns bollhav på IKEA (fanns inte sådana lekland som det finns överallt idag) men jag vågade aldrig gå in där ensam.. Så vad skulle jag göra då? Hjula och stå på händer! Hoppa twist! 

Therese funderade på vilken superkraft eller talang jag önskat att jag haft?
Aningen tråkigt så skulle jag nog vilja ha superkraften att kunna läka andra. Det finns så galet mycket orättvisa med sjukdomar och olyckor... Tänk att kunna hjälpa till på något sätt!
En talang.. jag skulle gärna vilja kunna spela något instrument. Älskar när människor kan spela och sjunga!



Vad håller dig positiv och igång? undrade Kajsa
Oj, det har jag liksom inte funderat på. Men det måste vara min familj och mina vänner. Älskar att umgås och ha tillställningar!

Amanda bad mig beskriva mig själv med 5 ord.
Omtänksam, bekväm, realist, konflikträdd, bitig. Jag tar inte skit utan säger ifrån om det inte funkar för mig. Samtidigt är jag konflikträdd så det kan bli lite jobbigt. Jag är bekväm, eller lat och ganska nöjd med saker som de är.

Jessica undrade över mina intressen, favoritserie och favoritfilm.
Jag älskar att sjunga - det gör mig verkligen glad! Och så gillar jag att hänga med vänner, resa och läsa böcker. Har många favoritserier i många olika genrer. Greys Anatomy är en stor favorit. Film är svårare, men Pretty woman funkar fortfarande ha ha, annars gillar jag typ Beck eller The Greatest showman, ha ha, en salig blandning!

Diana frågade vilken min absoluta älsklingslåt respektive hatlåt (om jag har någon) är. 
Kan inte säga att jag har någon hatlåt. Älskar musik och det finns så många låtar som gör mig glad! Evighet med Carola, This is me från The Greatest showman, Tarzan Boy med Baltimora. Lyssnar mycket på olika typer av musik i perioder. Använder ganska ofta Spotifys färdiga listor för att få lite inspiration och hitta nya låtar.

Det var allt för denna gången! De sista frågorna måste jag fundera lite till på! Där har vi en egenskap till hos mig: ibland tänker jag lite för mycket på vissa saker :-) Som om det vore livsviktigt vad jag svarar, ha ha! Fattar ju att ingen kommer att anklaga mig om jag svarar köttbullar och egentligen menar fiskpinnar :-) 

4 kommentarer:

Marie Karlsson sa...

Det är så roligt då man får läsa och tänka till hur man skulle svara. ja tänk om man hade den superkraften vilken lycka det vore

Mina sa...

Känner igen mig i att behöva tänka lite extra, så gör jag ofta. Kanske lite för mycket i bland så ältandet tar över. Ska bli kul att läsa fortsättningen med frågor och svar ❤

Amanda Kanterfors sa...

Kul att du svarade på några fler frågor nu, jag är också konflikträdd och så älskar jag Beck filmerna. Speciellt med gunvald Larsson (Mikael Persbrandt) ;)

Amanda malmflod sa...

Så roligt att läsa del två av frågestunden ❤️ alltid kul att läsa frågestund svaren