30 oktober 2019

Mr Cake


I lördags, när grabbarna jobbade, så träffade L och jag upp en av mina äldsta vänner och hennes ena dotter. Målet var att ta en fika på Mr Cake - och det var vi inte ensamma om! Konstant kö 10 meter utanför caféet! Men det var lugnt, vi hade ingen stress utan snarare mycket att prata om, och det tog inte orimligt lång tid innan vi fick ett bord. För anledningen till att det var kö var troligen (bland annat) att man inte kunde gå och "paxa" ett bord utan blev tilldelad ett bord när det var ens tur. Smart och det flöt faktiskt på, kunde inte se att det stod någon och väntade på bord, utan de löste det genom att man man liksom stod kvar i kön och gjorde sin beställning när det närmade sig att bli ett bord ledigt. 

Fikan då? För L och jag fikade bara, vi åt ingen mat, vilket det annars fanns också (soppor, toasts osv). Den var grym! Framför allt Salted caramel cake - den var såååå yummie! Stora bitar så vi orkade inte äta upp allt, trots att vi bara ätit frukost innan.


Väl värt ett besök om man är i Stockholm och har gott om tid! Finns ju i Göteborg också så det får vi väl testa en annan gång :-)

6 kommentarer:

carro sa...

Vilken smart idee med att få ett bord utdelad när det är ens tur i kön.Detta har jag inte hört talas om innan.Jag blir inte ett dugg sugen på bakelsena dom har på bilderna

Marie Karlsson sa...

tMen du sluta så frestande och gott det där såg ut jag som är så sugen på ngr

Liw sa...

Oj vad gott det ser ut!! Blir jättesugen på något smarrigt nu när jag sett dina bilder 😊
Nu ska jag vara lite onyttig tror jag 😉

Amanda Kanterfors sa...

Nu blev jag ju väldigt sugen på fika och då vill jag gärna ha choklad så dessa bilder får det verkligen att vattnas i munnen :)

Madde sa...

Men så gott Ja vi har den i göteborg, men har inte kommit dit ännu. Just nu undviker jag sötsaker. Men någon gång så

Amanda sa...

Men mums vad smarigt det ser ut att va blev riktigt sötsugen nu :)