22 oktober 2019

Soma move & sömn

Det är nästan så att jag själv inte tror att det är sant. Jag har vaknat upp några dagar och haft ont i ryggen, inte på något visst ställe utan mer lite överallt. Istället för att försöka vila bort det (som skulle vara normalläge för mig!) så gick jag faktiskt idag på ett pass på gymmet! Och ett pass som jag aldrig testat innan heller :-) Soma Move - man arbetar med kroppen som motstånd och med rörelser som liksom avlöser varandra och bara flyter på. Man kör på i sin egen takt och man ska tydligen bli smidig och stark - något som jag verkligen behöver bli :-D


Man kan ju bara hoppas att det här är en väg jag kommer att fortsätta på! Soma move kommer jag definitivt att prova på fler gånger!

Ikväll SKA jag komma i säng i bra tid! Har varit lite sisådär med sömnen den sista tiden. Vet inte varför egentligen. Kan vara trött, men kan ändå inte komma till ro och ofta vaknar jag många gånger per natt. Hoppas att kvällens träning gör gott för nattsömnen.

7 kommentarer:

Anna svensson sa...

Usch inte ha kul att ha ont i ryggen, men det värsta man kan göra är faktiskt att vara still när man har det ( beror såklart på anledning ) men tycker det var grymt att du gick på ett pass! har själv också provat ett nytt idag cirkel träning!
hoppas din värk går över snart, för mig brukar promenader hjälpa 😊

Popprinsessan sa...

Tack Anna! Det är liksom inte ryggskott eller så, utan bara molande i ryggen, som om det skulle kunna bli en låsning men inte är det ännu. Tror också att det var jättebra med mitt träningspass! Heja dig som också provat något nytt!

Mina sa...

Ryggvärk är hemskt att ha men ibland kan det vara bra att röra på dig i alla fall. Hoppas du får sova gott i natt fina du ❤

Mirre sa...

Hejsan hade också tänkt komma i säng i bra tid, men jisses oppe än =D

Amanda Kanterfors sa...

Häftig träningspass och vad roligt att du tyckte om det och kände att det hjälpte ju. Så där har jag det med sömnen. Hoppas det blir bättre :)

Amanda sa...

Sådana fina bilder du tar du är jätte duktig <3

Fnulan sa...

Neeeeej det är farligt, sluta genast!! Det kan smitta och jag orkar inte <3