18 oktober 2019

Peter, Bruno & Matilda

Igår var jag på konsert med Peter, Bruno & Matilda. Det är inte många som vet vilka det är, men framförallt grabbarna är välkända musikalartister och har ofta varit med i program som Så ska det låta, Allsång på Skansen och Doobidoo. Peter Johansson är kanske mest känd för att bla spelat huvudrollen i Queen i London i många år. Både han och Bruno Mitsogiannis har spelat i både Jersey Boys och nu senast Ghost.

Bild lånad från pnm music
Grabbarna har fantastiska livesändningar lite då och då, där de bara sitter med vars sin gitarr och jammar. Följare skriver vad de vill höra och Peter & Bruno spelar och sjunger. Fantastisk musikaliska! Peters kusin Matilda var också med igår (liksom Petra Wahlgren som stöttade med diverse instrument och kör) och likaså hon är grymt musikalisk. De spelar alla en massa olika instrument och körde även en lite önskestund på konserten. Tycker att det är väldigt imponerande med musiker som bara kan börja spela på vilken låt som helst. Tänk om man varit en tiondel så musikalisk!


Det var en sann glädje i konserthuset och jag tror inte att någon egentligen ville då därifrån när det var slut. Musik gör en glad, eller hur?!

Jag har själv tagit en liten paus från kör och sånglektioner denna "terminen" man jag saknar det otroligt mycket. Efter jul får jag försöka få ihop det igen, för det gör mig riktigt, riktigt glad att sjunga. Älskar verkligen att båda barnen också tycker att det är kul.

Blev lite sent innan jag kom i säng efter konserten så det är extra skönt att det är fredag idag. Satsar på soffhäng deluxe idag. Och så ska jag nog slå ett öga på Doobidoo där grabbarna ovan är med ikväll :-)

4 kommentarer:

Mina sa...

Peter Johansson när han sjunger Queen låtar alltså, då får jag gåshud. Han är så grym. Verkligen en konsert jag velat se. Kul att ni fick en fin kväll <3

Amanda Kanterfors sa...

Dessa är helt okända ansikten för mig men låter som ni hade en riktigt härlig stund igår. Soffläge deluxe hade jag igår :)

Jennifer sa...

Ingen aning alls vilka dessa är.. :P

Fnulan sa...

Jag ÄLSKAR Peter!!! Och han har ju så skön dialekt ju ;) samma som mannen min. Bruno har Fredrik umgåtts med hemma i Norrköping. Kul när man inte vill gå hem, då har det varit bra