16 oktober 2019

16 oktober - då & nu

Igår blev jag utmanad/uppmuntrad av Marina att skriva om vad jag gjorde för två år sedan. Fördelen med bloggen är att mycket är dokumenterat :-)

16 oktober 2017 var jag tydligen hemma med R som haft feber kvällen innan. Vi hade uppenbarligen rensat ut i syrrans garderober och beställt Halloweenkostymer. Vilket vi inte gjort ännu i år!

Kunde inte låta bli att titta längre bakåt och 16 oktober 2016 åt vi tydligen sconesfrukost, bakade kakor, hälsade på hos mormor & morfar samt gammelfarmor och grillade hamburgare. Mycket mat! :-) Det som är samma år från år är att J alltid är på mässa i Asien den här tidpunkten

Samma datum 2015 var det visst en prickig R och oro för höstblåsor. Vilket det inte verkade vara som tur var. Det hade han ungefär samma period 2013 och det var inte roligt..


Inser nu att R visst var prickig även 2016, fast då var det visst hela förskolan som plötsligt blev prickig en eftermiddag. Så konstigt! Men jag ska antagligen inte bli orolig om R blir prickig här i oktober, för det verkar ju vara ett återkommande tema!

Nu får vi se vad som händer den här dagen! Än så länge kan jag bocka av ett pass Funktionell träning och eftersom det var samma upplägg som förra onsdagen fasar jag redan över träningsvärken som jag inser att jag kommer att få. Igen...


Snart är det dags för kurs med den fyrbenta fluffiga! Hon ser taggad ut. Otroligt taggad :-)

9 kommentarer:

Frida sa...

Så himla kul att se tillbaka på vad som händer samma dag för flera år sedan :D Fina bilder med :)

Mina sa...

Kul att du skriver om detta ❤
Det är så kul att se tillbaka på vad man gjorde en helt vanlig dag för flera år sedan ❤

Anna sa...

På något sätt gillar jag träningsvärk..;) kanske låter konstigt men för mig så blir det en slags påminnelse om att jag har gjort något bra
och att jag verkligen har gjort bra ifrån mig hehe :)
kul att ha en blogg och kunna se tillbaka på vad man verkligen gjorde 😊❤️

Marie Karlsson sa...

Men vilken rolig idé att kika tillbaka och ja höstblåsor det misstänkte de ju att vår tös hade för någon månad sedan då hon blossade upp bara sådär.

Sött snuffen ligger där =D

Fnulan sa...

Jaaa visst är det kul att titta tillbaka, jag ska minsann göra det en dag =)
KRAM

Amanda Kanterfors sa...

Det är ju så bra med bloggen för man gå tillbaka och titta. Haha ja eran hund ser väldigt taggad ut... Eller inte :)

Liw sa...

Kul att gå tillbaka i tiden och se på ett specifikt datum. Det är ju verkligen fördel med en blogg.
Och att man då skriver ofta. Prickarna lät ju inte lika roligt som halloween förberedelserna 😊

Amanda malmflod sa...

Jag tycker det är roligt att se vad som hände föra året samma tid ❤️kul att se tillbaka

Sandifighter@hotmail.com sa...

I dag känner jag mig lite som katten, slö och trälig. Nlääää.
Hoppas du får en gin dag, kanske något du kan skiva om nästa år ❤