15 oktober 2019

Svar på frågor - del 1

Fick ju massa roliga frågor när jag hade frågestund för ett par dagar sedan. Jag tänkte börja med att svara på lite enkla basfrågor som inte behöver så mycket eftertanke från min sida.

Mirre och Therese undrade över mitt jobb, våra barn, hur vi bor och hur länge J och jag varit ett par. 
Familjen består av mig, min man J och våra två barn, dottern L på 13 år och sonen R på 8 år. Vi har också en hund som jag ofta kallar för den fyrbenta fluffiga här i bloggen. Nu börjar barnen bli så pass gamla att det faktiskt är lite svårare att blogga då jag inte vill lämna ut dem, eller min man - det här är ju min blogg och inget de har valt. Jag försöker vara personlig men inte allt för privat och hoppas att jag hittat en lagom nivå.



Vi bor i ett hus i Skåne och så håller vi på att bygga ett sommarhus i Blekinge efter att ha haft en sommarstuga (kallad Solsidan) i 6 år. Ett stort projekt!


Vår lilla, lilla stuga som inte finns längre, utan har gjort plats för ett större sommarhus.

Min man och jag träffades för 20 år sedan och det låter ju helt galet när jag skriver det!?! Vi började med hund, sedan hus, dotter, son & sommarstuga :-) Mellan barnen sa jag upp mig från mitt dåvarande jobb och började jobba tillsammans med J. Vi (han) driver ett eget företag inom försäljning där jag mest jobbar administrativt men då det är ett företag med inte så många anställda så gör alla också allt. Det funkar jättebra för oss att jobba tillsammans. På mitt förra jobb var jag väldigt stressad och pendlade lite längre. Nu har jag barnen på skolan på 5 minuters avstånd från jobbet och kan ofta rodda allt lite lättare, speciellt när maken är iväg på mässor eller inköpsresor. 



En gammal header till bloggen, dock inte min första.

Jenny
undrade varför jag började blogga och Amanda undrade om jag alltid bloggat på samma portal.

Jag minns knappt varför jag började, det var så länge sedan :-) Började först på ett annat ställe, men flyttade ganska snabbt över till blogger och här har jag hållit till sedan dess. Över 11 år sedan nu! Jag började väldigt anonymt, inga namn och inga bilder. Kul blogg, ha ha! Jag tror egentligen att jag började skriva av mig som om det var en dagbok, lite terapeutiskt.

Mirre undrade också vilken typ av bloggar jag föredrar och det är väldigt blandat. Jag gillar bloggar som delar med sig av lite blandat. Tex 56kilo.se eller Matplatsen  är inspirerande att läsa då de ofta blandar recept, shoppingtips med resor och vardag. 

Fröken Rödlök frågade vad jag har under sängen och där har jag emellanåt min spikmatta eller någon tidning jag läst i sängen och släppt ner på golvet när tröttheten anfallit :-) Annars är det ganska lågt under sängen så det får inte plats så mycket, ha ha! 



Anna undrade om jag känner att jag står på rätt plats i livet just nu. Egentligen en lite tyngre fråga men ja, det gör jag! I det stora hela. Det finns så klart alltid saker jag skulle vilja förändra lite på, men jag känner att jag gjorde rätt som sa upp mig från min ledartjänst på Telia efter nio år för att jobba ihop med min man. Det har definitivt minskat min stress! Och jag vet att jag alltid kan finnas där för barnen med kort varsel. Och jag vet att min man finns där för mig  (och jag för honom!). Jag är glad att vi äntligen börjat bygga ett nytt sommarhus men är också glad att vi bott in oss på tomten och inte stressat fram något. Jag är glad att jag lyssnat på mig själv genom åren och sagt nej till saker jag inte velat. 

Detta är några av svaren och fler kommer inom kort! Och har du en fråga du undrar över så bara ställ den! Jag svarar om den inte är allt för privat :-)

7 kommentarer:

Mina sa...

Så kul att läsa svaren och få lära känna dig bättre. Ser fram emot resten av svaren också ❤

Marie Karlsson sa...

Oh vad roligt att läsa svaren och kul att ni har ett företag tillsammans och att det går bra att jobba tillsammans, BQ och jag har också varit ett par i 20 år

Amanda Kanterfors sa...

Så kul att få läsa dina svar har verkligen sett fram emot det att få läsa svaren. Wow att ni har varit tillsammans så länge. Grattis! :)

Amanda malmflod sa...

Vad roligt att läsa lite om dej och ditt liv kul att du svarar på frågorna 😊

Madde sa...

Mycket bra frågor du fick. Härligt då man känner att allt är rätt bara. Spännande med nytt sommarhus. Har aldrig viljat ha det tidigare, men just nu lockar en campingstuga eller villavagn haha. Trodde aldrig att jag skulle säga det.

Sandifighter sa...

Vilket roligt inlägg, bra frågor och underbara svar. Tycker det är så härligt att du känner dig på rätt plats i livet. Tanken är att jag och maken ska jobba med mitt blivande företag också. Jag säger mitt för det är min lilla baby just nu, givetvis blir det vårt i framtiden 😉
Här har vi vår husvagn som är vår paradis ❤

Malin moen sa...

Vilket intressant inlägg! Bloggen är verkligen en toppen terapi och får skriva ut. Påbörjade också blogga för tio år sedan och skaffade bloggen för att få en så-kallad-dagbok. Vet inte vem som övertalade mig om att skaffa blogg.