20 september 2019

Five on friday - Liseberg


Idag drar familjen lite halvspontant till Göteborg för en dag på Liseberg imorgon. Halvspontant för att vi inte planerat det flera veckor i förväg utan faktiskt i veckan :-)

Så efter skola & jobb drar vi mot Göteborg och väskorna står packade. Ikväll planeras det bad i hotellets utomhusjacuzzi innan vi strosar mot Avenyn och middag. När vi fått i oss lite mat så blir det premiär för shuffleboard för mig. Spännande!

Imorgon blir det en heldag på  Liseberg och jag håller tummarna för att väderprognosen håller.
När jag var liten älskade jag att åka karuseller och åkte allt som fanns. Men så hände något. Typ i samband med att jag fick barn Jag fick dödsångest när jag satt i berg-och-dalbanor. Så jag slutade åka. Men så förra året blev jag pushad att åka - jag övervann min rädsla och åkte en massa!


Även om jag sagt att jag ALDRIG skulle åka Helix, vilket jag har gjort, så finns det vissa saker som jag  a b s o l u t  inte kommer att göra på Liserberg. Jag kommer inte att "åka":

  1. AtmosFear
  2. Valkyria
  3. Loke
  4. Mechanica
  5. Spökhotellet Gasten

Det är mina fem den här fredagen. Och förmodligen forever :-)





7 kommentarer:

Johanna sa...

Åh, kul med Liseberg!
Sv: Jag har svårt att hitta tillfällen att lyssna på ljudböcker. Ibland önskar jag nästan att jag pendlade till jobbet så jag hade möjlighet till det. Jag lyssnade på en bok på semestern!

Emelie Babunovic sa...

Jag och trion k8mmer nog och kramas med er en snabbis på Liseberg ❣ Kraaam

Mina sa...

Åh vad kul med Liseberg.
Dina fem tror jag aldrig jag skulle våga åka heller 😂

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★ sa...

Så trevligt och roligt det låter :). Jag bor så långt ifrån Liseberg, kan ibland känna en uns av avundsjuka för dem som bara kan åka dit :).

Amanda Kanterfors sa...

Jag älskar också att åka karuseller tycker det är jätteroligt. Har inte åkt karuseller på Liseberg men på Gröna Lund :)

sandifighter sa...

Jag tycker alla karuseller är livsfarliga så jag håller mig långt i från dem haha. Barnen är inte heller jätte förtjusta och maken tycker det är så jobbigt att stå i kö. Därför åker vi sällan dit. Hoppas ni haft en toppen helg ❤

Jennifer Fryksäter sa...

Jag åker inga karuseller alls ;O Men jag åker gärna till Liseberg ändå, där är så mysigt :D