18 september 2019

Downton Abbey

Igår var det movienight med Torsdagsklubben. Ja, en tisdag :-) Så blir det när man får anpassa sig efter när man kan träffas och inte alltid vara bunden till en viss veckodag, ha ha!

Bild lånad härifrån

Vi såg Downton Abbey och fick återigen "träffa" alla karaktärerna från serien. En serie som det tog lång tid innan jag såg, trots flera vänner som sa att jag "skulle älska den". Men kostymdramer är inte riktigt min grej, så det tog emot lite. Såg ett avsnitt på ett flyg och var sedan fast. Och vilka kläder sen då!

Vad tyckte jag om filmen då? Jo, det var en trevlig film. De hade fått med lite av varje och man kan ju inte annat än att älska old Lady Granthams repliker! "I don´t argue, I explain."

Nu skulle jag kunna tänka mig att se om serien, men hittar den inte någonstans..?

2 kommentarer:

Johanna sa...

Jag ska se den på söndag! Hoppas den är bra! Vet tyvärr inte var du kan se serien nu.

Mina sa...

Har inte sett varken filmen eller serien men skulle gärna göra det ❤