22 september 2019

Familjetid i Göteborg


Har haft en härlig minisemester med familjen i Göteborg den här helgen. Åkte i fredags direkt efter jobb & skola och hann relaxa lite i jacuzzin och bastun på hotellet innan vi drog till Hard rock café. Där både käkade vi & spelade shuffleboard. Maten var ok, dock var det väldigt hög ljudnivå och personalen pratade i princip bara engelska, vilket var lite märkligt.


Efter maten gick vi en trappa upp och spelade shuffleboard och det var verkligen kul! Passade hela familjen, men var liksom ändå svårt för alla. Tjejerna mot killarna och du får gärna fråga vilka som vann, ha ha!


Med hotellfrulle i magarna hängde vi på låset när Liseberg öppnade i lördags. Vi på riktigt småsprang upp till Helix för att slippa stå i kör så länge. Vi hade expresspass till Helix senare på dagen med övriga familjen ville gärna åka mer än en gång.

Det är en häftig åkattraktion och jag gillar den, även om jag är rädd precis när den startar. Jag blev dock otroligt illamående efter den där rundan kanske nackdelen med att åka just den först av allt... Vi kan väl säga som så att jag åkte den inte fler gånger, även om övriga familjen gjorde det!


Vi hade grymt härligt väder och det var mycket folk så det blev långa köer framåt dagen. När solen började gå ner kände vi oss nöjda och begav oss söderut igen. Det var en trött liga som somnade på hemmaplan igår. Men vi somnade nöjda efter ett härligt familjedygn!

17 kommentarer:

http://nouw.com/paulinasj%c3%b6berg sa...

Men så härligt du verkar haft det! Avis!
Älskar Göteborg ! Så vacker och Liseberg är min favorit 😍😍

Jennysvardag sa...

Vilken härlig minisemester som ni fick i Göteborg. Den karusellen vågar jag inte åka 🙈 så roligt att ni besökte hard rock café :) jag tror att tjejerna vann tävlingen 😃

Hannas krypin sa...

Jag har aldrig testat shuffleboard. Det låter som ett spännande spel. Vad konstigt att personalen pratade engelska. Vete katten om jag hade vågat åka Helix. Jag börjar bli för gammal för att åka karuseller. Blir så illamående.

Madde sa...

Vad bra att helgen här i götet blev bra. Har råkat ut för det på många ställen att personalen bara pratar engelska... Lite synd kan man tycka, även om jag klarar mig bra på det.

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★ sa...

Låter jättehärligt, Helix har jag hört ska vara kul :). Hur länge har de öppet? Trodde de stängt ner nu, men antar att det håller på länge med sånt :D. Märkligt det där med hotellpersonalen? Det förväntar man sig inte direkt i Sverige :)

Marie Karlsson sa...

Ohh så mysigt det där såg ut, härligt med en familjedag tillsammans

Amanda Kanterfors sa...

Åh vad jag är avis nu, jag älskar att åka karuseller så ja jag är lite avis men vad kul att ni hade så roligt och att ni hade fint väder :)

Mina sa...

Åh vad härligt med Göteborg och framför allt Liseberg. Man blir som barn på nytt när man kliver in där. Helix är härlig men lite läskig tycker jag 😀

Evahle - en blogg om psykisk hälsa sa...

Åh verkar som en riktigt härlig helg :) Göteborg är så fint tycker jag. Jag älskar den staden

Liw sa...

Minisemestrar med familjen är nästan bättre långsemestrar. Då hinner det inte bli några sura miner och alla är bara glada och tacksamma. :) Perfekt att åka till Liseberg så här på eftersäsongen. Vi gjorde det förra året helt spontant och det var så lyckat att ungarna pratar om det fortfarande. :)

Jennifer sa...

Låter som en fantastisk tripp :D Göteborg är ju helt fantastiskt :D

Wifeey sa...

Men woow vilken härlig minisemester ni har :D
Göteborg är så mysigt, vi ska själva dit sen
Va roliga saker ni åkte men vet i fasiken om jag själv hade vågat åka dessa haha

Underbara bilder som skriker ut glädje och kärlek

Amanda malmflod sa...

Åh vad mysigt med en dag igötebörg ser rkligen super jävligt ut💓

Michelle sa...

Va härligt o bara o få kommma iväg lite o va i Göteborg :)

Therese sa...

Vilket guldkorn att åka iväg så där <3 Själv hade jag dock med glädje hoppat Helix, har blivit så åkrädd med åren... Så jag surfar runt och kikar på spa och andra mer lugna aktiviteter i våra hemtrakter, då jag suktar efter en liten familjehelg nu snart. KRAM!

Sandifighter sa...

Så härligt det låter, verkar ha varit helt underbart ❤
Shuffleboard vet jag att vi har i stan, men har aldrig provat faktiskt.

Yela sa...

Men va kul det låter som ni haft det, Göteborg är en så fin stad! Så roligt med besök på Liseberg också, allt för längesen jag var där nu :)