12 april 2019

Tjejträff i Malmö


Nu är det verkligen en hel vecka sedan jag skrev. Då skulle jag åka till Malmö på tjejhelg - och det blev en toppenhärlig helg!

Jag unnade mig en stund på tåget med en Chai Latte & ett avsnitt Blacklist på Netflix :-) När jag sedan kom fram till Malmö gjorde jag något jag aldrig gjort tidigare - jag satte mig ENSAM på en uteservering med ett glas vitt och väntade in min vän Cool! Det gäller att passa på när solen visar sig!


Kvällen spenderade hela tjejgänget sedan på Eatery Social - smidigt då det ligger i samma byggnad som hotellet vi alla bodde på Clarion Malmö Live. Det var god mat, tequilasmakande drinkar, en tålmodig och serviceminded servitör och  m y c k e t  skratt! En riktig rivstart på tjejhelgen. 


På lördagen blev det sedan lite strosande på stan. Jag, som inte gillar att handla i grupp, förespråkade en tidig lunch på Lilla Torg :-) och så blev det! Fantastiskt att kunna sitta ute och bara njuta. Och trots att jag inte alls var sugen på någon shopping råkade det bli både en klänning och en tröja, ha ha!


Sedan blev det skrattfest i två timmar då vi kollade på Pernilla Wahlsgrens show - Kort, glad & tacksam. Det var bland det roligaste jag sett! Torkade på riktigt tårar i två timmar! Hela gänget bjöd på sig själva och det var kul att Kim Sulocki, Måns Nathanaelson, Ola Forssmed och Hanna Hedlund också fick mycket plats. En grym föreställning som jag lätt skulle se en gång till!


Sedan måste jag tipsa om Lemongrass - där vi intog lördagens middag. Alla var riktigt nöjda med sina val av asian fusion-rätter. Det var supergott, men ett poppis ställe så jag rekommenderar att boka bord. Tyvärr blev det inga roliga bilder då ljusets inte var fotovänligt, men bara jag tänker på den halstrade tonfisken med teriyaki så vattnas det i munnen på mig :-)

En finfin helg och jag tror att hela gänget åkte hem med laddade batterier och ny energi. Med hotellfrulle i magen tog jag tåget hemåt igen, med en härlig känsla i kroppen. Precis som det ska vara efter en tjejhelg!

9 kommentarer:

Amanda sa...

Åh det låter som en riktig toppen helg ☺️

Unknown sa...

Ohh vilken trevlig kväll ni fick =D

Johanna sa...

oh vilken härlig helg du hade i Malmö, förstår bloggen fått pausa efter det äventyret :) Hört mycket gott om hennes show

Lil babustyle sa...

Men åh vad härligt det verkar!

Fnulan sa...

Hallåååååå hur tänkte du nu? Du missade en viktig sak faktiskt.. MIG!!!

Madde sa...

Wow, vilken helg ni hade. Är lite avundsjuk :-) Har varit lite sugen på den showen jag med.

Sandra sa...

Vilken helg ni haxt, måste ha varit hur mysigt som helst ❤
Att umgås med kompisar är nog det bästa som finns ❤

Lillan sa...

Låter ju som en heltoppen tjejträff ju de är ju så viktigt på alla sätt och vis att träffa sina kära vänner.

Amanda Kanterfors sa...

Vilken härlig helg! Skönt att kunna sitta ute med ett glas vin i solen. Maten ni åt ser och låter så gott :)