04 april 2019

Kräftor & kalops

I helgen som gick var vi hembjudna till vänner. En middag som bokats in för länge sedan, i december tror jag. Härliga vänner som är enkla att umgås med. Och som vet hur de ska både J och mig att bli överraskade. För där stod det, det stora fatet med röda kräftor! Slurp, alltså! Sååå gott! Tänker alltid att jag ska äta det oftare, men det blir liksom aldrig så.


Från kräftor till kalops, för det står på menyn idag, ha ha! Crockpoten fick puttra på under hela dagen igår så jag hoppas att det är en riktigt mör gryta som väntar på att intas ikväll. Skönt att inte behöva tänka på mat, utan det är liksom redan klart :-) FÖRSTÅR inte varför jag inte alltid gör matplaneringar - det underlättar ju så otroligt mycket!

Kalopsen förberedde jag för pottan medan jag gjorde en lasagne som fick gotta till sig i ugnen under eftermiddagen. Också så skönt att komma hem efter kvällens aktivitet till färdig mat.

Vad ska ni äta idag?


2 kommentarer:

Johanna sa...

Kräftor är jag inte så förtjust i! Men kalops, det är så gott det är evigheter sedan jag åt. synd jag har planer för ikväll, annars hade jag kommit :)

Jag skall äta tonfiskrulle ikväll :)

Lillan sa...

Gud så gott med kräftor men absolut så är kalopps de godaste ja vet ����������