22 december 2014

Kaos & kräk...

Lite ironiskt är det allt att vi höll R hemma från dagis för att det gick kräksjuka där - för inatt vaknade L och mådde illa.. "Vanligtvis" när det är hennes mage som spökar så kräks hon en gång och sedan är det bra igen. Men idag har det fortsatt så jag antar att det är magsjuka...

Så nu känns allt lite kaos. Den här dagen skulle barnen och jag ha för att fixa ett par sista julklappar och för att handla mat och göra julgodis. Så blev det alltså inte. Och som det är i nuläget är det ju ingen som vet vad som händer framöver. Jag försöker förbereda mig mentalt på att det blir min tur snart med tanke på att det är jag som tagit hand om L idag. Fast hon är grymt duktig och sköter det mesta helt själv!


Just nu snurrar tankarna. Blir det något julfirande i morgonkväll? På julafton? Om inte, vad har vi som vi kan äta då? Det enda juliga som finns här hemma är julsenap och knäck - typ! Fast det är kanske inte någon som vill äta ändå..

1 kommentar:

Theresa sa...

Åååå jag hoppas verkligen det inte är magsjuka!!!! :-( Kram!!!