25 december 2014

Julfirande 2014

Juldagen. Kunde gått i ett långsamt och lugnt tempo, men här har det varit aktivitet från det att vi steg upp. Det har vikts tvätt, handlats skridskor, packats, fixat med iPads, lekts med julklappar, jobbats lite och kylskåpet har tömts. Det har förberetts inför morgondagens avfärd.

Julen är firad två gånger och tomten kom båda gångerna! Först var det julfirande med mormor & morfar och på något sätt visste tomten att vi var där, för plötsligt kom han traskandes. Det blev mycket julklappar! När tomten ville ha en kram blev det lite konstigt eftersom vi sagt till L att vi inte skulle ha någon närkontakt med tanke på viss smittrisk och den stackars tomten trodde att något var fel.





Det blev ett litet gruppfoto iaf :-)

Trots att L såg att det var någon som klätt ut sig kunde hon inte förstå vem det var och hon har inte frågat efteråt heller. 

På morgonen hade tomten, som vanligt, varit hos oss under natten och vi hittade en hel hög med julklappar runt vår julen. Jul-en :-)  Ja, det var förstås inte som vanligt, för det brukar vara en julgran, men, men..

Och lagom till Kalle var vi hos kusinerna för julfirande nr 2. Och tomten kom visst dit också! Och tack och lov hade tomten "äntligen" kommit ihåg Dusty. Det första R sa när han öppnat sitt allra första paket under firande nr 1 var: Ah, jag fick inte flygplanet... (som tur var fanns det en leksaksaffär som hade öppet på Julafton ;-) )
Jag hade visst också varit snäll under året för jag fick en del fina julklappar också, trots att vi egentligen inte köper så mycket julklappar utan leker julklappsleken. Det har spelats både under firande ett & två och det blev en full pott & en nitlott... ;-)

Nu äntligen har jag lagt upp fötterna i soffan en stund. Jag känner mig nöjd med årets julfirande. Bortsett från lite stress igår när Bountybollarna skulle chokladdoppas och J plötslig insåg att han hade glömt sina hemliga julklappar, oinslagna, på jobbet... så har det varit en fridfull jul.

Men nu det blir tidig uppstigning imorgon. Jag har, av någon konstig anledning, alltid en massa att fixa innan vi ska åka någonstans...

2 kommentarer:

Evelina sa...

Vilka mysiga julbilder!
Hoppas ni får e underbar resa!
kram

Livet på Citronodlingen sa...

Så mysigt det ser ut.
Hoppas resan blir underbar!