13 december 2014

Julfest, bubbel & allsång

När jag vaknade upp igår och mådde som ett bananskal så kändes det inte precis tip top att vi skulle ha julfest på Ystad Saltsjöbad med kollegor, respektive mfl.

Jag försökte klunka i mig massa vatten, körde på med Panodil & nässpray och försökte tänka positivt.


När vi alla strålat samman och jag låg och fick avslappningsmassage med en rinnande näsa var jag lite orolig över kvällen, men jag antar att lite bastu, jaquzzi och drinkar gjorde sitt till.

Vi skippade det gemensamma glöggminglet och körde en egen musicquiz & fördrink(ar) på rummet. Den finska versionen av Like a prayer var nog en av de svåraste poängen :-) &J:s korkskjutningar var nog den farligaste aktiviteten.


Sedan blev det julbord med riktigt god mat, trevligt sällskap och mer god dryck. Ola Selmén, bröderna Berggrensson mfl höll en högklassig underhållning i form av "Världens snabbaste allsång". Fantastiskt roligt, högt tempo, högt i tak, grymma sånginsatser & förmodligen också världens snabbaste joddling!

Stackars Ola hade lite senare på natten ingen chans att värja sig utan hamnade hos oss med ett glas champagne i handen. Stackaren blev tvingad att bli fotograferad med oss och vi pratade gamla Helsingborgsminnen... J fick tom hans nummer, ha ha!

En grymt kul kille!

Efter en god hotellfrukost idag (maten har ALLTID varit toppenbra när vi varit på YSB!) var det dags för mig att lägga mig på massagebritsen igen. Det var riktigt skönt och idag blev det en djupgående massage med varma stenar. Precis vad jag behövde! Och så en stund i det varma utomhusbadet innan det var dags att bege sig hemåt igen. Tror att det är så man alltid ska göra dagen efter!

Efter en fantastiskt kul julfest med härliga kollegor är det nu riktigt familjemyskväll med både hämtpizza & smågodis. Underbart att vi har hela söndagen kvar av helgen!

2 kommentarer:

Therese sa...

Åhhhh så skoj och härligt! Men är man härlig själv å bjuder på sig så hamnar man ofta i trevliga situationer :-D KRAM

Tina sa...

Åh så underbart det låter vännen! Både med massage, god mat och härlig underhållning! Hoppas du känner dig bättre nu! KRAM