05 november 2014

Regn & rusk

R kom hem och var väldigt hostig i måndags. Med honom och hans hosta är det alltid från noll till hundra på ingen tid alls. Vi ökade direkt den luftrörsvidgande medicinen, men på kvällen hostade han konstant och vaknade av det (när han väl somnat). Det blev en natt mellan mamma & pappa, vilket resulterade i att mamman i familjen sov som en kratta...

Igår var hostan mycket bättre och inatt har R inte hostat alls, så jag håller tummarna att vi lyckades
stävja det värsta.

Vet inte om det beror på den dåliga sömnen för min egen del, för igår vaknade jag med grym huvudvärk - som jag försökte besegra med Panodil. Det gick ganska bra, fram till eftermiddagen iaf då den slog till med grym kraft igen. La mig strax efter nio med dunkande huvud, mer Panodil i magen och illamående. Och idag vaknade jag upp med huvudet dunkande lite lätt. Och det har hållit i sig.

Som tur är har barnen varit på rätt humör och eftermiddagen har flutit på bra. Nu är L på teaterövning och R och jag har krupit upp i soffan en stund. Med regn och rusk utanför är det extra mysigt att tända lite ljus och bara mysa en stund. Hoppas kunna stävja min huvudvärk lika bra som vi verkade lyckas med R:s hosta.

2 kommentarer:

Theresa sa...

Hoppas det funkar!!! Söt han är! :-) Kram

Helen.HUSnrNIO sa...

Vad skönt att ni lyckades mota tillbaka hostan!
Hoppas huvudvärken ger med sig helt för dig. Kram