03 november 2014

Knasig karré & salladssurprise!

Man ska inte vara kaxig. Igår skrev jag att dagens middag stod i ugnen och att jag kände mig ganska nöjd. Det skulle jag nog inte gjort. Jag var inte precis nöjd när jag skurit upp massa grönsaker, dukat och bara skulle ta fram köttet. Köttet som stått i ugnen från klockan tre i går eftermiddag. Och inte var klart!!! Crap!

Så från att känna mig väldigt förberedd och redo att börja med morgondagens middag blev jag istället nedstämd och närmast handlingsförlamad. Nu blev det ganska bra ändå, och förhoppningsvis är den jäkla köttbiten klar tills det är dags att äta middag imorgon...


Dagens stora förvåning var att L tog sallad till maten!! Och då menar jag romansallad. Hon som knappt smakat sallad tidigare om det inte varit en muta inblandad. Och jag tror att hon tyckte att det var roligt att jag blev så "stolt" över henne, för hon bad om sallad imorgon!! Sallad, gurka och majs stod det på önskemenyn. Ha ha, inga problem! Hon får hur mycket sallad hon vill! Det kanske ändå inte blir något kött....

5 kommentarer:

Theresa sa...

Aj då, nää för kaxig får man visst inte bli! :-) Hoppas det blir bra i morgon då!
Kul att L vidgar sina smakvyer! Sånt är alltid kul att se, speciellt om de varit lite kinkiga! :-) Hoppas du har en fin kväll! Kram

Maria sa...

Oj då, hoppas att köttet är klart i morgon då :)
Man blir ju så lycklig när de i alla fall provar och ännu lyckligare när det faller dem i smaken!

kram kram

Helen.HUSnrNIO sa...

Haha! I brist på kött är det ju bra om äter sallad :D Med W är det så konstigt för hemma till mat kan hon ta lite gurka och majs men sen när vi andra beställer pizza så vill hon ha kycklingsallad!?
Sen är det ju klart att hon har inte rensat den köpta salladen totalt men äter det gör hon. Går inte ihop liksom...

Hoppas köttet smakar extra gott och är mört som tusan imorgon då!

Kram

Hanna sa...

Haha, vilken osis med köttet....

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar sa...

Åh tänk om det kunde hända här hemma. Att barnen ville äta sallad alltså, inte att köttet inte är klart :). Har vi tur kan vi få i dem lite morot.....

Hoppas du haft en fin tisdag! Kramar