23 september 2014

Tårar, tisdag & torrhosta

Den här lille killen har haft det lite tufft idag. Han började dagen med att vara ledsen för allt möjligt och så har det liksom fortsatt. Det hade varit bra på dagis, men hemma med mig så har det varit mycket gråt. Han har liksom kastat sig på golvet för än det ena än det andra.

Tror att det kan vara lite separationstårar eftersom pappa J var borta ons-sön och nu åkte igen idag för några dagar borta med jobbet. Det gör R lite extra mammig men han testar mig också lite extra mycket.


Ikväll fick han iaf ha sin farfar hos sig en stund när jag var på föräldramöte. Passade på att bjuda farfar på lite bakelse eftersom det ändå var hans födelsedag. Men nej, det skulle R inte ha. Han ville hellre ha ett Digestive med Bregott på... L hade däremot gärna ätit två bakelser om hon fått.. Ha ha, underligt att två som är så lika kan vara så olika också!

Efter fyra hostiga nätter för min del hoppas jag nu på en med lite mer sömn. Det är galet vad det tar på kroppen att hosta! Har varit helt mör när klockan ringt på morgonen. Och jag har en hel del på att-göra-listan imorgon så att vara utvilad är en bra förutsättning att få det att flyta.

Och så ska det nästan bli lite skönt att det blir onsdag, för jag har haft lite svårt att tänka att det varit tisdag idag. Har mer känts som onsdag faktiskt..

5 kommentarer:

Nina - Glamourmamman sa...

Ja, hosta kan verkligen göra en galen :-/ Hoppas att du mår bättre och att vi kanske hínner ses en snabbis på fredag!

KRAM

Maria sa...

Här är det också hosta och en rejält snorig näsa, så tröttsamt.
Skulle kunna göra allt för att få sova utan att hosta på natten.

Krya på dig vännen.

kram kram

Tina sa...

Usch så tjatigt med hosta vännen! Och stackars lilla R, det är inte lätt att vara liten och sakna sin pappa. KRAM

Helen.HUSnrNIO sa...

Usch för hosta!
Hoppas ni får en bra natt och att söta killen vaknar med en lite skönare känsla i kroppen.
Kram & trevlig onsdagskväll!

Jenny sa...

Fixa lite mer Cocillana ;)
Sömnen är så oerhört viktig, åtminstone för mig.
Lilla sötnosen, hoppas han är piggare/gladare imorrn <3
Kram, tack för att du lyssnade på mig igår <3