01 september 2014

Framsteg, fröknar & frågor

Äntligen var han sugen på att testa. Gå till dagis utan blöja! Jodå, idag lämnade jag R på dagis i kalsonger :-) Det var en stolt kille som berättade för sina fröknar att det var dagen D.

Så klart var jag nyfiken på hur det gått! En liten, liten olycka hade hänt under dagen, men annars hade det gått toppenbra. Han hade tom vilat utan blöja. Jag håller tummarna att han köra utan blöja imorgon också. Vi är redo nu!

Är såå glad att han har fröknar som tycker att det bara är att skicka med en massa ombyten. Som inte ser det som ett problem att det kan hända ett par olyckor.


Inatt vaknade R vid 4-snåret. Han undrade varför han inte fick kolla på tv.... Han var vaken så länge, och höll mig vaken så länge att jag började bli irriterad innan vi äntligen fick somna om en liiiiten stund innan klockan ringde. Jag hoppas på lite mer sömn inatt :-)

6 kommentarer:

Tina sa...

Åh stora, duktiga R! Håller tummarna för att det går lika bra idag! KRAM

Livet på Citronodlingen sa...

Härligt!
Här verkar det dröja ett tag innan det blir dags...

Jenny sa...

Häeligt. Duktiga killen!
Hoppas du får sova nästa natt. Själv har jag sovit som en prinsessa ;) Kram

Therese sa...

Så bra jobbat av honom! Å rätta takterna av personalen att låta honom testa så länge han har ombyte, så resonerar även personalen där jag haft mina ungar! :-) Å så härlig Polentrippen verkar ha varit, har kikat in här å sett tidigare men från telefonen så jag har inre orkat knappa ned nått då. Önskar dig en fortsatt fin dag, själv ska jag strax masa mig ut på promenad innan latmasken totalt slår rot i mig ;-P KRAM

Theresa sa...

Duktigt av honom! Och bra förskola! Så var våran också, så himla skönt, man har ju hört om de som inte alls är lika bra i den frågan... Hoppas du mår bra och att din fot har läkt fint! Kram!

Unknown sa...

Vad skönt att det fungerat så bra. En olycka är ju ingenting. Hur gammal är han nu? Jag hoppas lilltjejen med ska komma till den tidpunkten, är nog på gång för hon vill kissa på toaletten ibland, men oftast blir det i blöjan.