08 april 2014

Tisdagsstatus

Natten har varit förvånansvärt bra för hela familjen. Ingen hosta för R, och han vaknade upp med lite lägre temp än igår. Det blev ännu en hemmadag och det var lätt att få upp honom när jag nämnde att han skulle få hänga med till jobbet en sväng.

L var också lätt att få upp idag eftersom de skulle påskpyssla på skolan och fick vara lite utklädda till påskkärringar om de ville. Vilket hon ville. Och tydligen har varit precis hela dagen.
Efter ett par timmar på jobbet åkte R och jag för att handla lite mer inför vår resa. Det verkar ju som om jag aldrig varit ute och rest innan men det är konstigt nog så mycket att tänka på... Handlade solskyddsfaktor i söndags. Kom på idag, när vi nu inhalerat R några dagar, att jag måste kolla upp hur reseapoteket ser ut... Var och handlade lite schampo och sånt idag. Insåg när jag stod i kassan att jag inte alls köpt typ kex och sånt att ha med på planet att äta.Vi valde att inte ta mat på planet eftersom det inte fanns mjölkfritt att få och ville inte riskera att L blir sjuk första dagen iaf... Och det är ju bara några timmars resa. Hur som helst känns det som om jag liksom aldrig blir klar.

Ikväll ska jag iaf kolla reseapoteket så att jag kan beta av ett Apoteksbesök i samma veva som jag köper snacks....

2 kommentarer:

Faster Raggis på äventyr sa...

Men så härligt att åka på solsemester!Ha en riktigt härlig vecka med massor av sol och bad!
Kram

Maria sa...

Hoppas att kommande natt blir lika bra!
Härligt med en resa. Håller tummar & tår för att ni får strålande väder.

kram kram