09 april 2014

Långsiktig planering

Nu har mina 12 veckor med PT-Åsa tagit slut. Det har varit en bra 12-veckorsperiod och jag har lärt mig en hel del. Sammanfattningsvis verkar det som om min kropp just nu gillar varannanveckasträning.. Det går bra med några pass, sedan är det något som protesterar. Det kan vara huvudet, nacken, någon bacillusk osv osv.

Men jag kan också konstatera att jag faktiskt har börjat längta efter träning.Ibland. När jag tränat kondis ett par pass efter varandra har jag faktiskt saknat styrketräningen!

OCH jag mår bra när jag tränar. Jag kanske bara ska acceptera att jag inte kan träna 3 gånger i veckan regelbundet (just nu). Jag kanske måste lyssna på kroppen. Ibland kanske det går att träna fler pass ibland färre. För nu har jag bestämt mig. Jag ska komma i mitt livs form.


Det går inte snabbt. Men det får ta sin tid. Vi lever ett socialt liv och jag vill inte banta. Jag vill göra en hållbar förändring. Jag är på väg, det är lång väg kvar, men jag har en hyffsad karta att följa.

4 kommentarer:

Fnulan sa...

Du är så himla duktig!!!! Heja dig!!!

Martina sa...

Jag tror på att man skall lyssna på kroppen så det gör du helt rätt i. Behöver din kropp återhämta sig varannan vecka så låt den göra det. Annars slutar det ju bara med att man slutar träna...
Jag är glad över att ha hittat min "karta", för mig är det 3 ggr i veckan och det funkar för mig. Är jag lite trött en gång så kör jag bara lite lättare :-)
Och det där med att längta efter något man inte kört på ett tag.... Om någon sagt till mig att det skulle bli så så hade jag skrattat så sent som förra sommaren!

Maria sa...

Det får ta tid att komma i form.
Och det är klart att man ska lyssna på kroppen.
Jag är säker på att du kommer att lyckas, för du vet vad du vill och har hittat vad som stämmer för dig.

Kram kram

Anonym sa...

Det viktigaste är ju ATT du bestämt dig. Jag tror på din approach. Jag håller själv på med samma och jag har lärt mig massor. Träningen, lyser dock med sin frånvaro... Lycka till!