01 april 2014

En tuff kille

Idag fick jag lite tid med bara R efter dagis & jobb. Passade på att åka till skoaffären för att köpa ett par lämpliga vårskor till R för att ha på dagis.

Vi hittade snabbt två par Kavat-dojor som han provade. Han gillade den med mest blåa detaljer (så klart!) men den var liiite för stor (eller för liten med ens storlek mindre). Han skulle i n t e  ha de andra! Jag försökte på alla sätt övertala honom, men nej. Jag ljög till och med lite... det är ju 1 april idag ;-) Eller överdrev iaf när jag pratade om att hoppa i vattenpölar.


Jag var verkligen beredd på att gå därifrån utan nya skor. Det kändes lite meningslöst att köpa ett par skor som han inte ville ha. Det är en kille med mycket vilja och vill han inte ha något så vill han inte!

Men till slut sa jag att vi köper skorna och testar hur snabba de är hemma, medan jag snabbt satte tillbaka de blåa på hyllan. Då ville R plötsligt ha de nya skorna på sig när vi åkte hem - så 1-0 till mamman!!

Men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det är ganska häftigt att han är så bestämd. Han hade svar på mina argument och det viktiga var liksom ändå vilka han tyckte var snyggast :-)

Det är inte alls säkert att det blir 2-0 till mamman nästa gång!

Inga kommentarer: