27 mars 2014

Natten, namn & nya kunskaper



Godmorgon världen!
R vaknade innan vi ens gått och lagt oss. Han var ledsen, förmodligen hade han drömt något, och han slumrade snabbt till igen. Fast bara någon minut senare slog han huvudet i sängkanten och blev ledsen igen och då kom han inte till ro lika fort igen. Det slutade med att han sov i vår säng vilket i sin tur innebar att jag inte har sovit så mycket inatt. Vid fem smög jag in och la mig i hans säng för att få en stunds sömn innan klockan ringde.

Nu ska jag inte ropa hej ännu, men det har faktiskt varit lite annorlunda att lämna honom på dagis denna veckan jämfört med tidigare. Inga tårar och han har inte ens vinkat alla dagar när jag gått. Fullt upp med nya kompisar och nya saker att leka med. Tycker att det är ganska häftigt att han efter tre dagar redan kan nästan alla namnen på sina nya kompisar.

Igår satt han på en blå stol när vi käkade middag ute. "Det här är en blå stol", sa R. "Det heter blue på engelska, det har M sagt", sa han. Jag hade mer förväntat mig att han skulle säga att det har Dora sagt, än att kompisen M på dagis sagt det :-) Roligt!

5 kommentarer:

Tina sa...

Åh så skönt att det går bra med fina R! Nu får ni ha det så underbart i helgen vännen! Njut av varandra, god mat och shopping! KRAM

Maria sa...

Så skönt att lämningarna går bra!! Hoppas arvodet håller i sig så.
Önskar er en riktigt härlig helg i London :)

Många kramar

Helen.HUSnrNIO sa...

Skönt att det går bra!
Ha det härligt när ni möter våren i London!

Emelie sa...

Synd med sömnen där, för er båda två. Duktig han är lille R <3 Håller tummarna för att ni slipper tårar vid lämningen i fortsättningen!

KRAM

jenny sa...

Jobbigt när sömnen blir lidande. .. men kul att det går så bra för sonen. Ha de gott vännen. Kram