05 februari 2014

Spontan eftermiddag

Barnens farmor ringde och frågade om hon fick hämta L på skolan och ha lite L-tid. Så klart fick hon det , nu när L ändå inte har någon teaterövning ikväll. Så det blev en spontan eftermiddag och sleep over för L.

Det kändes lite märkligt att inte få prata med L, men jag visste att hon skulle tycka att det var roligt och mysigt. Och jag fick kramas lite snabbt när de kom förbi och hämtade upp lite kläder :-)


Plötsligt fick R och jag en eftermiddag för oss själva. Så vi har rensat lite på hans rum. Eller, jag har rensat, han är ju snart tre år och ville leka med allt jag la i olika högar...

Men jag fick bort en hel del. Problemet är bara att nu står allt utrensat i lådor och väntar på att bli hanterat. BÅDE det jag rensat ut från L:s rum och nu R:s rum. Vill inte kasta det, ska bara orka ta tag i att försöka sälja det eller ge bort det. Men det får bli en annan dag.... Puh!

5 kommentarer:

Jenny sa...

Mysigt att mitt i veckan och spontant få sova hos farmor :)
Jag behöver också rensa lite varstans. ..men tar det framöver :)
Kram

Tina sa...

Men åh så mysigt! Kan tänka mig att det uppskattades av L! Önskar dig en fin torsdag fina du! KRAM

Maria sa...

Mysigt att kunna få sova hos farmor så där mitt i veckan :)
Hoppas att du mår bra vännen!

kram kram

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Vad mysigt både för L och farmor med lite egentid :)
Känner så väl igen det där med rensandet, snart snart..

Kramar

Helen.HUSnrNIO sa...

Mysigt för L och farmor :)
Så gött när man verkligen tagit sig tid och ork till att rensa men att sen ta hand om det också borde det vara lag på att få slippa enligt mig.
Ordna med försäljning orkar jag inte. Ge bort är det lättaste alternativet så det blir det oftast ifall det nu är någon som vill ha grejerna.

Trevlig fredag!