03 februari 2014

Ett bra beslut!

Jag är glad över att jag tog beslutet att skaffa en PT inför starten av det här året.
Jag gillar PT-Åsas upplägg då hon varit väldigt försiktig med mig. Det går framåt i min takt. Det är lite roligt för jag har bara kört tillsammans med henne i tre veckor, varav förra veckan var rent katastrofal i träningssynpunkt. Jag tränade på måndagen sedan nada. Visst, lite snöskottning och dragande av vagn i smömodd blev det, men inget gympass och ingen date med Mr Motionscykel. Jag tyckte faktiskt att det kändes riktigt jobbigt att jag inte fick till något endaste pass under veckan!

Och idag körde jag ett nytt pass för första gången! Roligt att se på övningar på ett nytt sätt. Idag körde jag med olika jobbiga lutningar på löparbandet, som jag bara går på. Det var skitjobbigt! Tidigare skulle jag kanske gått i 10 minuter och sedan luffsat i 20, men nu gick jag i 30 minuter med olika lutning och shit vad trött jag var!

Jag inser att jag faktiskt kommer att kunna börja längta efter träning!


7 kommentarer:

Fröken L sa...

Är med så sugen på att anlita en pt online.. men just nu har jag så pass mycket så jag tror inte jag skulle fixa det, får hållas till min egen träning hemma så länge..

Oooja det lär komma massa kort från ladan sedan.. :) och jag vill se en massa kort från solsidan med.. :)
kramkram

Tommy sa...

Åh jag längtar till träningen jag med. Inte tränat på 9 månader och det ser inte ut som om jag får börja träna på länge :/

Nina - Glamourmamman sa...

Heja dig!!! Ja, att skaffa en PT (i varje fall för ett kort tag) tror/vet jag gör under för mångas motivation. Det blir såå mycket roligare att träna om någon hjälper en att lägga upp program utifrån sina mål, och sedan finns där med både piska och hejarop :-)

KRAM

nockinocki sa...

Så härligt! Du är så vacker på bilden fina Christel. Kram ♥

cecce sa...

Vilken fin bild på dig!!!

Härligt att du kommit igång med träningen. Kan tro att det är bra med en PT: Hade jag nog också behövt. Det är svårt att få till det där med träningstid så jag har börjat gå upp tidigt på morgonen och köra övningar efter en app i mobilen. Funkar faktiskt. Skulle dock behöva komplettera med lite konditionsträning. Får ta det som det kommer och när tiden räcker:-)

Kram Cecce

Tina sa...

Åh vad FIN du är hjärtat! Jag hade också behövt en PT, hittar varken tid eller motivation till att röra på mig. Du är så duktig vännen! KRAM

Maria sa...

VACKER är vad du är ❤
Visst är det en härlig känsla när man känner att man längtar efter träningen!!

KRAM