18 december 2013

Nya riktlinjer




Min älskade L! Vad jag lider med henne och hennes struliga mage...
Eftersom läkaren inte har en aning om varför hon har ont i magen i tid och otid och kräker hux flux ibland utan att vara magsjuk så verkar han nu greppa minsta halmstrå... Nu ska vi prova att undvika mjölkprotein (som verkar finnas i allt möjligt) och jag inser att det kommer att bli tufft.. Fast det blir kanske nyttigt för oss alla att tvingas anstränga oss lite med kosten.

Har någon erfarenhet av det här med att undvika mjölkprotein? Ska träffa en dietist efter nyår men skulle gärna vilja börja läsa på redan nu.

Tror att L mest är glad över att slippa dricka Movicol framöver.

Men nu ska vi njuta av julen och nyårsveckan innan vi tar tag i detta. Det gäller att ha läget under kontroll och det kommer vi inte att ha med all julmat och godis och sedan mat en vecka i fjällen. Det är bara att hålla tummarna att hon får må bra under tiden. Min älskade L 

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hoppas snart allt löser sig. Min systerdotters mjölkproteinallergi hittades i 6-årsåldern och är då 7 år sedan. Det har gått bra :)
Be Ingela Bergden om tips hon kan detta. Kram
P.s. L är jättesöt på bilden ♥

äppelblomman sa...

Nä fy va jobbigt:( lider med henne... Douglas min största har oxå haft krånglande mage till och från. De slutade med att hans avföring var blodig och de blev ilfart till akuten. På honom var det laktos...
Hoppas ni hittar vad felet är❤
Kram K

Tina sa...

Usch stackars, fina L! Jag lider med Er båda vännen! Elliots mage är som tur är bra just nu men vi får väl se! KRAM