17 december 2013

En kväll med nära och kära



Ikväll har vi haft besök av min moster och kusin. Det är verkligen inte ofta vi träffas och det var evigheters evigheter sedan jag träffade min moster sist, så det var extra mysigt. Barnen var uppe liiite för länge och var lite speedade emellanåt, men så blir det ju när man äter efterrätt alldeles för sent.

Jag har en liten släkt, så det är egentligen ganska märkligt att jag inte träffar dem oftare. Vi skojade lite om att vi alltid är så uppbokade men att jag nu köpt en ny kalender som än så länge är helt tom så nu skulle vi passa på att boka in nästa date. Men om sanningen ska fram så är vi redan ganska uppbokade i början av året... Det är på gott och ont. Så klart är det kul att ha roliga saker att se fram emot, men samtidigt är det sällan vi kan vara spontana.

På tal om planering så gäller det att hålla tungan rätt i mun resten av veckan. Har übermycket att göra på jobbet, har übermycket privat att fixa som frökenpresenter, julklappar, julmat osv och blir lite lätt stressad av att julkorten inte ens kommit ännu.. Men det är inget jag kan påverka nu så det får bli som det blir. Imorgon är det klippning av 3/4 av familjen efter jobb/skola/dagis och så kanske lite shopping på det så är onsdagen slut.

Men nu njuter jag av den här kvällen och förmånen att ha fått spendera den med nära!

4 kommentarer:

Tina sa...

Stressa inte vännen! Det blir jul ändå! KRAM

Jenny sa...

Det är skönt att ha lite planerat och även jättekul att kunna vara spontan, hoppas vi ses snart ;) Kram

Jenny sa...

Så sant <3

Unknown sa...

Kom nu ihåg att inte stressa - julen är till för att njuta av nära och kära. Inte jaga ihjäl sig! (men jag är precis likadan själv så jag ska försöka ta åt mig av mitt eget råd! :))