19 juni 2013

Team work

Idag har R varit på utflykt med förskolan och L och jag passade på att först jobba lite (jag jobbade, hon kollade på Sommarlov :-) ) och sedan åkte vi för att handla allt inför midsommar. Eller det som man nu kan handla två dagar innan, dvs det mesta. 


Vi har haft en bra dag. Lyckats shoppa midsommarkläder till lillebror, några sommarkläder till L och så maten. Herregud vilken tung kundvagn vi hade till slut! Tur att vi hade tagit en stärkande fika precis innan så att vi hade energi. L körde självscanningen och jag hämtade grejor, vi var ett bra team!


När vi sedan kom hem hjälpte lillebror mig att bära vikt tvätt till rätt ställe. Att det innebar att jag fick vika allt typ två gånger var det värt, för han kände sig såå duktig som fick hjälpa till. Och "Vasse, kan" ju allt "fälv!"

Båda barnen vaknade halv sex imorse så nu håller jag tummarna att de håller sig sovande liiite längre imorgon. Det blir en lång dag som jag själv ska börja med ett tandläkarbesök. Urk...

4 kommentarer:

Annaochlivet sa...

Så skönt att ha storshoppingen gjord:-) Ha en fin midsommar! Kramar

Emelie sa...

Vilka fina bilder på er två <3
Härligt med hjälpredor och bra teamwork :-D

KRAM fina

Nina - Glamourmamman sa...

Ni är ju såå fina <3 Ha nu en riktigt härlig midsommarhelg!

KRAM

cecce sa...

Vilka fina bilder på er!!
Önskar dig och din fina familj en riktigt Glad Midsommar!!

Kram Cecce