07 juni 2013

Märklig känsla



Ikväll känns det mycket märkligt. Inte för att jag haft jättemycket tid att känna efter, för L och jag har påbörjat #mammadottertid och varit på pedikyr och shopping mest hela dagen. Pappa J och R har dragit till Solsidan med doggen D. Och det är det som är det märkliga. Att vara hemma med L men UTAN lillebror R! Att J inte är hemma hör mer till vanligheterna. Och det händer att jag är hemma utan att doggen D är hemma. Men jag har nog aldrig varit hemma utan R. Bara kortare stunder då.

Det känns så klart toppenbra att jag får tid med L och kan fokusera helt på henne. Och det känns lika toppenbra att J och R får tid tillsammans. Men det känns märkligt att ingen är "beroende" av mig. Ingen som måste ut på kvällsrunda. Ingen som måste nattas. Ingen som kommer att vakna inatt och ropa. Ingen som kommer att vakna tio i sex... L sköter sig ju till stor del själv och har ikväll hjälpt till att packa inför morgondagens äventyr innan hon slöt ögonen medan jag höll på att stryka.

Körde face time på telefonen innan och jag tror att R verkligen trodde att syrran och jag fanns inne i telefonen. Trots att det bara var några timmar tidigare vi lämnade varandra så tyckte han iaf att det var urkul att se oss.

Det sägs ju att det är nyttigt att få sakna varandra så vi kan ju låtsas att detta blir en hälsohelg :-)

1 kommentar:

Livet på Citronodlingen sa...

Åh, avresa på gång, så spännande!