06 juni 2013

Jordgubbslunch, efterhängsen besökare & nytvättade sängkläder


Vaknade upp allt annat än pigg. Och det var inte för att vi var speciellt lång stund på grannens studentskiva. Eller för att jag drack speciellt mycket rosé. Ett halv glas på nämnda skiva. Och inte för att jag var uppe länge. För efter skivan och nattade barn blev det soffhäng och film och det var nattinatti innan midnatt.

Det var den där jädra förkylningen som verkar efterhängsen på något vis. Den vill inte släppa taget om mitt huvud och nu har hostan anlänt också. Grr.. Inte helt lyckat att vana upp risig en solig, ledig dag när J skulle ut och träna inför Vätternrundan. Dvs barnen var tvungna att hålla till godo med en tråkig mamma och trädgårdshäng hela dagen..

Men vi överlevde det också. Försökte intala mig att fruktsallad med jordgubbar till lunch var en bra vitaminboost. Och lillebror sov faktiskt i två timmar under em så jag fick iaf sitta stilla en stund. Gjorde armband med L och lärde henne att väva på en leksaksväv. Tvättade sängkläder och har nu bäddat rent i alla sängar. Fick kebab till middag när J kom hem. Men den där huvudvärken har visst bestämt sig för att stanna kvar ett tag...