18 juni 2013

Bloggdrottningen - en recension

Jag har träffat Therese Loreskär en gång, 2011 pga hennes dåvarande företag. Nu har hon flyttat till Cambridge med sin familj och skriver böcker och jag fick möjlighet att recensera hennes senaste bok "Bloggdrottningen". Den handlar om en kvinna som driver en av Sveriges största bloggar och som har det lite snurrigt i livet, kan man säga...


"Kajsa är en kvinna på nätta 38 år som i detta nu driver Sveriges största hälsoblogg. Det är bara ett problem – bloggen är uppbyggd på en stor bluff. När en kvällstidningsjournalist är henne på spåren blir det en kapplöpning med tiden för att se vem som hinner först..
Ska Kajsa hinna rädda sin blogg, sitt äktenskap och sig själv? Eller kommer allt att avslöjas på den stora hälsomässan i Kista? En viss kändistränare vid namn James Core har också, av misstag enligt Kajsa, fått en på tok för stor roll i hela soppan."
Therese säger själv att hon har en vision med Bloggdrottningen, och det är att underhålla sina läsare i ett par timmar. Och det lyckas hon med! Det är en lättläst bok i ett annorlunda format där man får följa Kasjas tankar och handlande under ett par veckor.

Det är en enkel chicklit som lika gärna skulle kunna vara en film. Jag blir lite lätt stressad av Kajsas sätt att hantera saker, eller röra till det! Och utan att avslöja allt för mycket blev jag lite besviken på slutet.. Men Therese Loreskär har redan uppföljaren på gång :-)

1 kommentar:

Fröken M sa...

Den skulle jag vilja läsa !!
Jag får nog skaffa några böcker inför semesterna för det är mest då jag har tid att "drunkna" i böcker :)
Kram