29 maj 2013

Väckarklocka & jinx



Med risk för att det nu blir en jinx så skriver jag det iaf. För jag vill att detta ska vara en positiv blogg och inte bara nämna saker när de är negativa.

För nu har faktiskt R sovit bra i nästan två veckor. Med undantag för en natt i stugan i helgen så har han sovit hela natten i sin egen säng och inte vaknat förrän väckarklockorna ringt. Härligt!

Men det tar kanske på krafterna om dagarna för den lille killen nu, för han är ganska gnällig - och det kan ju knappast vara för att han sover för lite nu :-) Det är väl någon utvecklingsfas gissar jag. För han vill allt själv, kan allt själv och blir vansinnig och slänger sig på golvet om han inte kan.

Vårt lilla yrväder! Jag blir lika glad varje morgon när jag får vakna av klockan. Även om jag faktiskt är galet trött ändå.. Nu rockar vi igång den här onsdagen!

4 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Härligt med hela nätter av sömn!

Stenströms Bloggeria sa...

Vad skönt att få sova en hel natt , det gör STOR skillnad .
Rock on !

Vero sa...

Viktigt med sömn.
Sedan S flyttade in hos mig så har min sömn blivit rubbad. Han jobbar 5-skift och ja... jag blir störd när han kliver upp tidigare om mornarna, vissa helger och sen när han jobbar och kommer hem sen och är pigg, jag är pratsjuk och ja... då somnar jag på tok för sent. Men jag ska inte klaga... allt annat överväger. :)

Ha en fin onsdag!

Fnulan sa...

Han är så söt så jag bara dör!!! SKönt att ni får sova, man blir ett monster annars!!
KRAM!!!