28 maj 2013

Borttappad..




Blää, morgonen startade inte bra... Eller jo, den startade bra, men den avslutades inte bra. Allt gick smidigt med tanke på att vi var tvungna att lämna hemmet lite tidigare eftersom jag skulle på utvecklingssamtal för R. Och L skulle på utflykt med skolan så matsäck och väska skulle packas. Vi låg bra till efter påklädning och med frukost, men när barnen sedan skulle ta på sig ytterkläderna så fanns inte L:s jacka där..

Hon följde med sin kompis hem igår så jag hade ingen koll på vad hon fick med sig från skolan. Ringde till vännen men jackan fanns inte där så jag hoppades på skolan. Hann så klart gå upp i varv och bli irriterad på L under tiden. Blir så ledsen på att hon inte håller ordning på sina grejor, samtidigt som jag försöker intala mig själv att hon bara är 7 år. Och så blir jag egentligen ännu mer besviken på mig själv som blir arg på L. Jag vill inte att hon ska tycka att jag är arg hela tiden. Vilket det känns som om jag är...

Det är ju inte hela världen, bara en jacka, hon hade fleece och regnjacka med sig på utflykten, för jackan fanns givetvis inte på skolan heller.. Och det är klart att det är frustrerande att hennes PoP-jacka är försvunnen. Men det är ju trots allt bara materiellt.

Ikväll pratade vi mer om jackan och L kommer i håg att hon och kompisarna gick in och lämnade jackorna vid en tidpunkt efter lunch. Jag håller tummarna att jackan råkat hamna fel eller att hon minns fel och att hon glömt jackan någonstans men att den ändå kommer till rätta igen.

Annars får vi helt enkelt gå på jackshopping imorgon, för en jacka behöver hon. Min fina stora tjej!




5 kommentarer:

Emelie sa...

En sådan grej som så onödigt stressar upp och väcker irritation.
Hoppas jackan kommer till rätta, det är ju så tråkiga pengar att lägga ut.
Lika fin som L är, är även hennes mamma <3

KRAM

Livet på Citronodlingen sa...

Så retligt... Hoppas den kommer tillrätta så ni slipper köpa en ny.

Maria sa...

Förstår din irritation,...men vad ska man göra.
Hoppas att jackan kommer till rätta!
Fin bild på en fin tjej ❤

kram kram

Tina sa...

Åh var det din tur igår att ha en sån dag? Håller tummarna för att jackan kommer tillbaka vännen! KRAM

Nockinocki sa...

Hoppas verkligen den blir hittad, jag vet hur frustrerad du känner sig, samma sak med min B. Tur hon har en del extrajackor/kläder som hon ärvt ;)
Kram