26 mars 2013

Påsk utan pynt


Jag har inte kommit i riktig påskstämning hemma ännu. Det beror säkert på att vi ska tillbringa påsken i stugan. Det enda påskpynt som kommit fram är det som L kommit hem med från skolan och en kvist med lite pynt som R hade med sig hem idag. Tänkte verkligen att jag skulle ta fram allt igårkväll, men orkade inte. Och idag hittade jag inga fina fjädrar i affären så idag har det inte heller kommit fram något..

Tanken är att barnen och jag ska vara lediga imorgon och fixa lite ärenden. Får kanske bli lite påskpyntjakt också. Fast ikväll hade R lite feber och en mycket trist hosta så vi får väl se... Eftersom L fick sin astma i den åldern R är just nu så är jag så klart lite extra orolig. Så ikväll blir det ingen bloggrunda. Ikväll ska jag försöka somna i bra tid för att försöka få hyffsat med sömn.

5 kommentarer:

Tina sa...

Hej hjärtat! Åh jag håller tummarna för att R ska slippa astma! Jag har inte heller påskpyntat, vi åker till Sthlm i helgen så jag hoppar påskpyntet. KRAM

Helen.HUSnrNIO sa...

Underbart påskpynt det där ju =) Så söt.
Usch ja denna oron. Hoppas det vänder så ni kan njuta av påsken i stugan.
Det där med hosta är lömskt det:(

Vero sa...

Inte direkt något påskpyntande hemma hos oss, bara några ris. Men jag har köpt påskägg till tonåringarna, för DET är obligatoriskt. Inte något som jag har kommit på. :)

Ha en härlig ledig dag!

Marica sa...

Åh hej, försökte posta en kommentar här men det gick på röven ;)
Kul å ses i Söndags & vi ses snart igen.

Stora Kramen Marica

Maria sa...

Här är det en tupp & höna på köksbordet, en påsklilja i en kruka & påskriset på trappan utanför huset, det är allt i påskpynt det blir här.
Hoppas att ni får en fin påskhelg i stugan.

kram kram