07 februari 2013

Symaskin, nuggets & eldsflammor

Oj, oj, oj, jag har inte glömt bort min blogg, det är bara såå mycket annat som tar min tid just nu! Sover ganska dåligt om nätterna pga att hela familjen troligen har nån förkylning på gång som spökar. Varje morgon tänker jag utmattat att jag ska gå och lägga mig klockan åtta på kvällen för att verkligen få några timmars sömn. Meeen... Efter jobbet rullar allt på i ett högt tempo och när klockan är åtta har jag bara hunnit med det vanliga och inte det där ovanliga som att fixa inbjudningar till L:s kalas, sy superhjältemantlar eller ens vika tvätt. Så det blir det jag gör efter åtta.


Igår startade jag inte ens upp datorn på hemmaplan. Däremot lyckades jag med konststycket att faktiskt sy två superhjältemantlar i silvertyg. Ja, jag tyckte att det var lika bra att sy två när jag ändå höll på. Den där symaskinen får bara jobba högst en gång om året och lillebror skulle säkert också vilja ha en silvermantel när han såg syrrans..

J kör andra helgracet på mässa nu och det innebär helhetsansvar för barn/hund/hushåll, dvs ännu mindre tid för mig själv. Denna veckan har jag ändå nyttjat luncherna till att fixa lite ärenden när jag ändå inte kunnat träna pga ond hals. Det är skönt att inte ha ALLT efter jobb. Men idag blev min lilla farmor sjuk och inlagd på sjukan så då blev eftermiddagsplanerna lite omkastade. Men barnen åt gärna nuggets och var uppe lite längre än vanligt, så läget verkar hyffsat under kontroll inför morgondagen iaf.

Sitter och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar så att jag kan hänga upp den innan jag kryper till kojs. Var tvungen att tvätta en ny tröja till L som vi ska göra ett litet motiv på till superhjälteutstyrseln. Hon har höga tankar om sin mamma och vill ha allt ifrån eldsflammor och hjärtan med text, medan jag mer hade tänkt mig ett enkelt L... Vi får väl se imorgon hur det blir.. I min väntan på tvätten ska jag nu försöka mig på en liten bloggrunda innan det blir natti natti.

Update: Insåg att det låter som om jag stressar jättemycket hela tiden. Men med tanke på L:s mage så har jag börjat tänka extra mycket på att inte stressa när barnen är med iaf. Så idag har vi tagit en fika på Väla. I lugn och ro. Eller ja, så mycket ro det nu blir när man fikar med en tvååring. Men de fick chokladkaka och var nöjda! OCH så tittade vi i leksaksaffären! 

Insåg också att nu när tvätten är klar så blir det ingen bloggrunda, utan sängen för min del.. Natti!

1 kommentar:

Tina sa...

Hej finaste! Usch jag håller tummarna för att det ordnar sig med L:s mage. Jag förstår hur du känner det för jag oroar mig jättemycket för Elliots mage. Jag hoppas verkligen inte att det är magkatarr de har våra fina barn. KRAM