08 februari 2013

Skitdag..

Blä! Vilket sketdag! Har ändå fått sova ganska ok. R vaknade vid halv ett, fick välling i sin säng och somnade om. Jag somnade också om. Sedan sov R ända tills klockan sex så det var tacksamt.

Med barnen och doggen D inlastade i bilen plus lite bagage så visade det sig att min bildörr inte gick att stänga.. Efter många försök och förmodligen uppretade grannar efter mina många försök att smälla igen dörren så gav jag upp. Ut med barnen och hunden. In med hunden. På med overaller och skidbyxor på barnen. Ut med vagnen ur bilen och börja traska till skolan i snön - som givetvis började falla.

Lämnade L - som skrämde upp mig genom att tro att hon glömt jympapåsen hemma, innan hon kom på att den var i ryggsäcken. Gick vidare till dagis med R i vagnen. Ramlade. Jodå, så att..... Dumma förbaskade isfläck! Svanskotan vet jag nu var den sitter om man säger så... Med tårarna brännande i ögonen ville jag helst bara vända om och gå hem och bädda ner mig i sängen en stund, men det var bara att bita ihop och kolla så att inte R blivit rädd innan vi gick vidare till dagis. Och så tänkte jag att nu kan det bara bli bättre.

Hemma försökte jag få bildörren att stängas igen, men nej. Insåg att jag skulle få köra till jobbet med dörren ostäng och gick in för att hämta snöre så att jag iaf inte skulle behöva hålla stenhårt i dörren hela färden. På väg ut i bilen igen small något till och jag hoppades att det var bilen. Det var det nog för det gick att stänga igen dörren så att den iaf fastnade i stängt läge - även om bilen hela tiden varnade för ostäng dörr. Framme på jobbet gick det sedan finfint att stänga dörren....

Det blir ingen bild som visar min skitdag. Hoppas istället på ytterligare ett inlägg med trevligare innehåll längre fram.


4 kommentarer:

Meekatt sa...

Oh my god vilken morgon! Hatten av för att du fick iväg ungarna och tog dig till jobbet. Jag hade brutit ihop och bäddat ner hela familjen i dubbelsängen.

Nu kan dagen bara bli bättre! <3

Jenny sa...

Kram raring <3

Therese sa...

Nääää fy vilken dag, känner med dig å inte misnt din svanskota, å mysko med bilen. Grrr. Tur att det är fredag å att du får mysa ner dig i soffan kanske i kväll å bara vara, för rimligtvis kan det vara vända til ldet bättre nu ;-D KRAAAAM

Maria sa...

Låter ungefär som de katastrof dagarna jag och S har haft, men i dag har det åtminstone varit en bra dag för oss!
Aj aj med din svanskota, gör ju så förbaskat ont att slå den!!
Hoppas att ni får en bra kväll i alla fall.

kram kram