05 februari 2013

Tisdag som torsdag

Tisdag. Av någon anledning så känns det som slutet på veckan, mer som torsdag.. Vet inte varför? Har mycket som snurrar i huvudet som ska fixas innan helgen så jag är tacksam över att det bara är tisdag och inte torsdag.

L ska på superhjältekalas på lördag och i ett svagt ögonblick lovade jag henne att försöka sy en silvrig mantel. Dumt. Riktigt dumt. Men idag har jag iaf shoppat tyg så nu är det bara att mentalt förbereda mig på den kommande katastrofen. Fast jag har faktiskt sytt en rosa mantel en gång, så det kanske kan gå..  Inte idag dock. Som sagt, mental förberedelse är viktigt!

Det ska också köpas present till födelsedagsbarnet och lite övrig utstyrsel till L. Och present till guddottern i USA som fyller år snart. Och så var det inbjudningarna till L:s kalas...

L som kalade på en chokladboll i helgen


4 kommentarer:

Tina sa...

En sak i taget vännen så ska du se att du hinner med och kommer ihåg allt! Kram

Maria sa...

För min del hade det gärna fått vara torsdag nu :) Det är ett sådant galet tempo nu så lite helg igen hade inte varit fel!
Tror att du kommer att fixa en mantel helt galant ;)

kram kram

Anne sa...

Glöm inte att den mentala förberedelsen alltid går bättre med ett glas vin... eller möjligen nån god choklad.

Lycka till med manteln - den kommer säkerligen bli superfin!

♥ Sojka ♥ sa...

Och vips så var det torsdag! ;)