23 februari 2012

Soffhäng på dagen

Att sitta uppkrupen i soffan med en bok mitt på dagen hör verkligen inte till vanligheterna.




Men det är faktiskt precis vad jag gör just nu!
R ligger i sin säng och sover en liten stund och L ligger här på soffan bredvid mig. Hon var pigg imorse, vaknade tidigt av sin morgonpigga lillebror, kollade lite på tv och duschade. Sedan började hon klaga på magont igen.

Jag gjorde en rostad macka till henne och hon tog ett bett innan hon ynkligt sa att det kändes som om hon skulle kräkas. Hon la sig på soffan, och somnade ganska snabbt. Nu har hon sovit i över två timmar och jag börjar tycka att det känns lite olustigt..

Vet inte vad jag ska göra? Nu har jag varit på både barnaktuen och hos husläkaren och  husläkaren kände iaf på hennes mage och sa att det inte kändes konstigt. Jag förstår att hon inte är piggelin, och det känns jobbigt att vi kanske misstrott henne lite om det magonda och bara fokuserat på hennes feber. Och J som åker iväg på skidresa inatt...  Hoppas att min lillstrumpa piggnar till efter sin sovstund!

3 kommentarer:

Russin sa...

hej

men lilla L.. är hon snorig och hon får ner snoret i magen kanske ? är det därför hon mår illa ?
hon har väl haft feber och sjuk länge nu hon med va ? minsn inte ?

hur går det med lille R och hans kula då ?

Den boken har jag med ligger här på tur och vill bli läst, kanske får den följa med till korfu i mai.. :)

kramisar

Tina sa...

Hej hjärtat! Usch det är så jobbigt när ens barn inte mår bra. Har du ringt 1177 och hört vad de tycker du ska göra? Jag hoppas att hon piggnar på sig snart. Den boken är så bra! Jag älskar alla Denises böcker! KRAM!

CiliaH sa...

Lilla L då :( det låter inget vidare. Tycker också ni ska ringa 1177, det låter ju inte bra.

Här är vi betydligt piggare och kom ut på Väla ;) Niceigt värre!

Kram