18 februari 2012

Piggelin och mariekex




Sitter på barnakuten med en febrig L. Roligare kan man ju ha . En lördag. En lördag när vi egentligen skulle ha kalas. Om 20 minuter. Men, L och jag sitter som sagt på barnakuten.

Hon har haft över 40 grader sedan igår och eftersom Alvedon inte verkade hjälpa var jag på Apoteket. Där menade man att jag absolut inte skulle ge henne Ipren eftersom hon har astma. De rekommenderade mig att ringa 1177 för råd då vi behöver få ner febern.

På 1177 fokuserade man mycket på att L igår haft ont i magen, att hon inte kissat så mycket, att hon hade frossa och att hennes ögonlock var svullna. Där menade man att jag skulle väcka L och åka direkt till barnakuten.

Här bryr man sig inte mycket. L har fått Ipren eller liknande, en piggelin och tre mariekex och nu väntar vi bara på att de ska ta ny temp.

Gissar att vi får åka hem sedan. Undar bara vilka smittor vi får med oss hem...

2 kommentarer:

Russin sa...

men kära lilla L, krya på dig nu..

det är konstigt hur de resonerar på 1177 och "live".. har haft ett rätt märkligt samtal med 1177 idag jag med.. hmm..

hoppas ni kommer hem fort och inte får en svans med smittor med er..

kraaam

Maria sa...

Men stackars fina L:-(
Bra att de prata samma "språk" inom sjukvården.
Inte konstigt att man själv blir splittrad om vad man ska göra & inte göra..
Hoppas nu att ni inte blivit smittade med en massa annan dynga när ni varit på akuten.

Krya på!!

kram kram