18 februari 2012

Mello deltävling 3

Fortsätter min mello-resa, från soffan ikväll.
Så mycket svenska låtar det var ikväll. Visst kan vissa svenska låtar vara bra, men jag tycker spontant att det känns om vi har noll chans med svensk text ute i Europa..

Youngblood – Oj vad svajigt… Låten kunde nog vara ganska bra, men i ärlighetens namn så sjöng inte grabbarna så bra..

Maria BenHaji – Oj vad nervös…. Den fastnade inte alls.
Mattias Andréasson – Varför på svenska? Säkert en radiodänga.
Love Generation – Har för mig att de var bättre förra gången de var med, men visst, det är iaf en uptempolåt.
Carolina Wallin Pérez – Bäst av de svenska i startfältet, ingen mellolåt men säkert en radiolåt.
Andreas Johnson – En Andreaslåt. Bra, men den behöver nog mer en en lyssning för att sätta sig.
Molly Sandén – Bäst ikväll! Stark röst, stark tjej!
Björn Ranelid feat Sara Li - Hur tänkte man här? Att Björn står där och pratar igenom låten..

Molly & Andreas får mina röster till final.
Nej, det var ganska svagt ikväll också måste jag säga.

Update. Pinsamt.

1 kommentar:

Russin sa...

Usch så jag inte gillade gårdagens tävlign.. molly var klart bäst men jag gillade den inte riktig heller.. :( Ranelid är inte ens värd att nämna, bläää ..

nä nu hoppas jag på en bra omgång nästa vecka.. :)

kramisar