16 februari 2012

Krasslig

Min lilla plutt är inte helt piggelin idag. Jag vet inte om han är sjuk eller om det är tänder eller vad. Han har sovit bra inatt iaf. Vaknade vid halv två av att jag hörde honom, men när jag själv var vaken så hörde jag inte honom mer så jag gick aldrig ur sängen. Vid halv sex vaknade han och det känns ändå ok.


Dock har han nog haft ont i magen. Det har luftats och det luktade  i n t e  hallonsoda... Tre blöjor har också bytts då det bara varit att ställa honom i duschen... Jag har varit försiktig med maten, men han verkar ändå inte så sugen på mat. Har fått i honom lite majsvälling och ljust bröd iaf. Och vatten. Han verkar vara lika glad för vatten som sin syster :-) Aningen feber har han nog också haft, så vi har mest myst här hemma idag och inte gjort så mycket nyttigt.

Jobbigt när ens små inte verkar må bra men inte kan tala om hur det känns. Och jag hoppas att det är något snabbt övergående eftersom vi har kalas hela helgen...

Update: Även pappa J har fått äran att byta en otrevlig blöja under kvällen... Jag passade på att käka middag på bortaplan med mammavänner. Skönt att komma bort lite.

2 kommentarer:

Tina sa...

Stackars liten! Hoppas att han är bättre idag. Vad mysigt att komma iväg en stund och få äta middag med fina vänner! KRAM!

Therese sa...

Hoppas innerligt att det är bättre i dag, och han är kryare <3 Önskar dig en fin fredag och en mysig helg! KRAMIS